1r- Descobrim el camí de l’aigua a l’escola

Avui ha vingut a l’escola el Tomàs, el regidor d’obres, manteniment i serveis de l’Ajuntament d’Alp, i dos treballadors de la brigada municipal per ensenyar-nos com arriba l’aigua a l’escola. A classe hem estat parlant molt sobre l’aigua i ja sabíem que l’aigua arriba a les cases i als pobles a través de les potabilitzadores i marxa per les depuradores.

En Tomàs ens ha explicat que a dalt del poble, ja entrant a la muntanya, hi ha uns dipòsits que baixen l’aigua per unes canonades sota terra fins arribar a les cases. Just davant la nostra classe hem descobert que hi ha l’entrada d’aigua a l’escola. Esta tapada amb una manta per a que no es congelin les tuberies. També hem vist una mena de rellotge que regula el consum d’aigua i hem vist dos tubs per on es reparteix l’aigua per tot l’edifici.

Després hem anat a veure la caldera on s’escalfa l’aigua dels radiadors i també hem baixat a la sala de distribució. Ens ha cridat l’atenció un petit dispositiu que serveix per netejar petites impureses que pugui portar l’aigua. En aquesta sala hi havien molts tubs perquè és aquí on es distribueix l’aigua en diferents sectors de l’escola. Hem pogut seguir uns tubs molt grans que van a parar al gimnàs i serveixen per a la calefacció. També hem vist el calentador de la cuina per que hi hagi aigua calenta.

Ha sigut molt interessant i hem après moltes coses Si voleu veure les fotografies cliqueu al enllaç: https://photos.app.goo.gl/BUu2zo2Bwz1GEUiM6