Projectes i programes escolars

A l’escola fem molts projectes! Alguns ja fa anys que el fem i estan molt consolidats i altres són d’implantació recent.
Creiem que una escola s’ha d’anar adaptant als canvis que experimenta la societat i per aquest motiu, les nostres dinàmiques de treball van evolucionant.

Programa d’estimulació primerenca

• Programa d’intel·ligència (bits)
  • Programa de desenvolupament bàsic (circuit de psicomotricitat)
Treball per projectes

• Àlber
  • Projecte de l’entorn
  • projectes de cada classe
Recursos 2.0

• Pissarres digitals a totes les aules
  • Aula d’informàtica
  • Tauletes i portàtils
  • Robòtica
Atenció a la diversitat

• Seguiment de la comissió d’atenció a la diversitat (CAD)
  • Aula d’educació especial
  • Desdoblaments de les classes
  • SEP
  • Treball en grups reduïts
Metodologia de Llengües

• Llengües pròpies (treballem sense llibres de text per tal d’aprofitar les pissarres digitals)
  • Llengües estrangeres (anglès a partir d’infantil i francès a partir de cicle mitjà)
  • AICLE (Aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera)
Projecte Escolta’m

• Projecte que promou personalitzar l’escola amb un pla d’intervenció educativa que estableixi una vinculació educativa positiva entre el tutor i l’alumne.
Padrins Lectors

• Els alumnes més grans ajuden als petits a llegir.

Setmana Cultural

• Setmana dedicada a una temàtica concreta i diferent als continguts habituals
Esquí

• Setmana blanca d’esquí alpí (un any a cada una de les nostres pistes municipals: La Molina i Masella)
  • Esquí nòrdic (a l’estació de Guils de Cerdanya)
  • Programa d’esport blanc de la Generalitat de Catalunya (cicle mitjà). *Veure annex al final d’aquesta pàgina.

Natació

• Infantil i inicial, al pavelló poliesportiu de Puigcerdà)

Hort escolar

• Projecte d’investigació i pràctica destinat als alumnes de 3r.

Cantània

• Activitat a l’auditori de Barcelona destinada als alumnes de cicle superior (cada dos anys)

Esmorzars saludables

• Esmorzem fruita tots els dijous.
  • Programa del Pla de consum de fruites i verdures de la Unió Europea i de la Generalitat de Catalunya.
  • Programa de distribució de llet de la Unió europea i la Generalitat de Catalunya

Colònies

• Infantil i Primària tres dies i dues nits (un any de platja i un altre d’interior, per tal de conèixer el territori).