Dinàmica del claustre

A l’escola estem en constant reflexió i voluntat de millora sobre les pràctiques educatives que duem a terme al centre. És per aquest motiu, que el claustre de mestres vam realitzar una dinàmica el dia 5 d’octubre. Vam fer quatre grups de debat i vam reflexionar al voltant de 4 preguntes que se’ns van plantejar.

Quan ens van preguntar “Què hem de fer que no fem i què hem de deixar de fer?” vam tenir clar que els aprenentatges han de ser el màxim de significatius possible per l’alumnat, que hem de fer partícips als alumnes del procés d’avaluació i que compartir entre iguals ens enriqueix, ja sigui entre alumnes o entre mestres.

Davant la pregunta de “Com estem col·laborant i aprenent junts en una nova cultura docent?” la resposta va ser molt ràpida: Compartint i posant en pràctica noves experiències docents, arribant a acords que ens ajudin a millorar i a avançar, treballant en equip i ser resilients i aprendre dels moments difícils (per exemple.Covid-19).

“Com fem de l’escola una organització que aprèn i una unitat de recerca?” va ser la següent qüestió a reflexionar. Doncs creiem que observant la pràctica educativa dels companys i companyes, així com altres escoles. I formant-nos en allò que podem millorar i posar-ho en pràctica.

I per últim en quan a “Com podem millorar el lideratge pedagògic al centre?” clarament veiem que es pot aconseguir compartint coneixement entre els docents i creant referents com a persones expertes al claustre en cada àmbit de coneixement.

Considerem que sempre hi ha aspectes de millora i que és important de trobar els moments de compartir experiències, estratègies i avaluar el funcionament de les diferents comunitats.

Valorem positivament la dinàmica realitzada ja que compartint la nostra visió podem seguir creixent com a escola.

#XTTE #PAcTE/ExC #Referents

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *