Educació Artística

Considerem que l’educació artística és molt important per al desenvolupament dels infants. La creativitat, l’esforç, el treball en equip, i l’estimulació de diferents llenguatge són continguts educatius molt potents.

Pel que fa a l’educació visual i plàstica, el centre compta amb una assessora d’aquesta àrea a primària. L’alumnat treballa diferents tècniques d’expressió així com l’anàlisi i la reflexió entorn al món de l’art. Es treballa de manera individual i també es fan projectes de grup, com per exemple la pintada de murals en col·laboració amb l’Ajuntament de Vinyols.

A Música i Dansa, la metodologia de treball és sobretot l’experimentació pràctica mitjançant la percepció, la interpretació i la creació musical. L’alumnat d’educació infantil s’inicia en la interpretació de cançons i danses, tot fomentant una escolta activa. També es potencia l’experimentació i l’autonomia mitjançant el treball per espais.

A primària es continua amb el treball sensorial, i a més es realitzen projectes:

• Aplicació del llenguatge musical amb els instruments d’aula.
  • Cantada de Nadales pel poble.
  • Timbal a 3r i 4t.
  • Cantata de tots els alumnes de 3r de Cambrils i Vinyols, amb música en directe. 2n és el públic.
  • Treball de llenguatge musical amb Ukelele a 5è i 6è.