CASTANYADA 2023

Aquest passat 31 d’octubre l’alumnat de primària vam celebrar la festa de la castanyada a l’escola.

Al matí, just arribar, ens vam rentar les mans i ens vam posar el davantal. Estàvem ja preparats per fer els panellets. Així doncs, vam barrejar tots els ingredients i vam fer boles. Després les vam decorar amb ametlles, codonyat i xocolata en pols. Ens ho vam passar molt bé fent-los!

Una vegada fets els vam baixar a la cuina perquè la Yolanda els posés al forn.

Us passem la recepta per si l’any que ve us animeu a fer panellets a casa:

Ingredients

– 1kg d’ametlles

– 750g de sucre

– 1 tubet de sucre vainillat

– 2 llimones ratllades

– 5 rovells d’ou

– 1 trosset petit de moniato

– 1 clara

A la tarda ens vam vestir de castanyeres i castanyers i vam baixar a la pista a fer balls:

Els de primer i segon vam posar-nos cascavells als turmells i vam ballar el Ball de Cascavells.

Els de tercer i quart van agafar un mocador i van ballar el Ball de Faixes.

I els de cinquè i sisè van agafar bastons i van ballar Virolet Sant Pere.

Tot seguit vam cantar tots junts la Castanyera acompanyats amb la Montsant de 4t que va tocar el violoncel i la Júlia de 6è al violí. El Pau de 6è va tocar la cançó del Marrameu torra castanyes amb la gralla.

I per acabar tots junts vam ballar el Ball del Rogle.

Finalment, ens vam menjar els panellets en una rotllana; que bons ens van quedar! També en vam deixar alguns a la carmanyola per a compartir amb la família.

COMUNITAT DE MITJANS