2 d’octubre, dia internacional de la NO violència

Aquesta tarda, a les 16:35h, la nostra comunitat educativa s’ha trobat uns instants per recordar que les Nacions Unides estableixen el dia d’avui com a dia Internacional de la No violència.

Les famílies que així ho han desitjat, així com mestres i col·laboradors /res ens hem aplegat al pati, en un acte simbòlic d’agermanament.

S’ha llegit aquest escrit

Benvinguts i benvingudes,

El 15 de juny dels 2007 l’Assemblea General de les Nacions Unides  va resoldre declarar com a  dia internacional de la NO violència el  dia 2 d’octubre. Precisament avui.

Es commemora el naixement de Mahatma Gandhi, en homenatge al líder del moviment de la Independència de la India i pioner de la filosofia de la no violència.

El principi de la no violència té una rellevància universal i busca aconseguir una cultura de pau, tolerància i comprensió.

Com va dir el premi Nobel «la no violència és la major força a disposició de la humanitat. És més poderosa que l’arma de destrucció més poderosa concebuda por l’enginy de l’home».

El món on vivim hauria de ser un espai on la no violència, la tolerància, el ple respecte de tots els drets humans i les llibertats fonamentals, l’enteniment mutu i el respecte  per la diversitat s’interrelacionessin  i es reforcessin amb  la democràcia i el desenvolupament dels pobles.

Sabeu que demà l’escola s’acull a l’aturada general.

Teniu la informació al vostre correu i a la web de l’escola.

Gràcies per ser aquí, en un moment simbòlic que ens agermana.

Escoltem plegats el Cant dels Ocells, himne de pau que el català universal Pau Casals estengué per tot el món.