XERRADA SOBRE EL PASSAT AMB DUES ÀVIES

El passat dimarts 10 de març vam tenir la visita de dues àvies, la Carme (és l’àvia d’una de les nostres mestres, la Laura) i la Ketti. Elles són germanes i van venir a explicar-nos com era la Garriga fa alguns anys enrere.

Va ser una tarda plena d’aprenentatges i de descobertes. Ens van parlar de com era el poble abans, dels seus habitants i de l’escola (la separació de nens i nenes, la roba que havien de portar, els jocs que jugaven, les coses que aprenien, els dies que hi anaven,…). També ens van dir que no tenien televisió i que només existia un cinema (a l’actual Patronat) que obria els diumenges. A més, totes les pel·lícules eren en blanc i negre! Finalment, ens van explicar que va hi haver una guerra, la Guerra Civil, i que la Garriga va ser bombardejada el 29 de gener de 1939. El més curiós de tot va ser que l’any 2004, mentre construïen un edifici, van trobar una bomba que no havia explotat al costat de casa la Carme… Fins i tot, la seva família va sortir al diari i a la televisió!

Gràcies per la vostra visita. Ens va agradar moltíssim que vinguéssiu a explicar-nos totes aquestes coses del nostre poble!