Pla de consum de fruites i llet

Enguany tornem a participar en el Pla de consum de fruita i llet a les escoles. És una iniciativa de la Unió Europea amb l’acció conjunta dels departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament.
Es tracta de distribuir gratuïtament fruita, verdura fresca i llet als escolars de segon cicle d’educació infantil i de primària (infants de 3 a 12 anys) de centres educatius que ho han demanat.
Durant tota 1 setmana cada mes menjarem la fruita que ens reparteixen gratuïtament per fomentar hàbits d’alimentació saludables en els alumnes.
La llet la començaran a distribuir a partir de mitjans de desembre.

Els objectius del programa de fruites i hortalisses són:
• Oferir fruita gratuïta en els esmorzars i berenars dins del centre escolar.
• Informar sobre els beneficis de pujar el consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, trets, producció, estacionalitat, etc.
• Proposar el consum de fruites com una alternativa excel•lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Es pretén amb això afavorir la salut dels infants i promoure el consum de fruites, verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu.
I també reduir el consum llaminadures, begudes refrescants, brioxeria i videojocs sedentaris.