El joc d’ escacs a l’escola El Bosc de Mont-ral

Els infants juguen als escacs normalment a la nostra escola. L’objectiu principal no és formar grans escaquistes sinó habituar els alumnes a través dels escacs a observar i mirar amb precisió, a pensar i sospesar diferents estratègies i finalment jugar, que també vol dir passar-s´ho bé!

Així doncs, els escacs ens permeten dia rere dia despertar moltes habilitats, com per exemple, la capacitat d’anticipar-se al què passarà, saber preveure, saber coordinar-se, observar globalment una situació i analitzar-la, pensar abans d’actuar, prendre consciència de les conseqüències dels nostres actes, tenir empatia, aprendre a acceptar els propis errors, adaptar-te a noves situacions (la partida canvia a cada jugada!), reforcen la presa de decisions… en definitiva, desperten moltes habilitats i mecanismes que es poden transferir a altres situacions de la vida quotidiana, i això té molt de valor, i més en la societat d’avui en dia, on la capacitat d’adaptació és quelcom molt important. A més, aprendre i reforçar tots aquests aspectes a través del joc és fantàstic!

dav
sdr

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *