Cicle Mitjà i Cicle Superior

En primer lloc, informar que a la web de l’escola anirem penjant activitats i articles que creiem que us poden interessar, així que us animem a que la consulteu periòdicament.

En segon lloc, aquí teniu una proposta d’HORARI que vàrem publicar fa uns dies al web. Recordeu que és important crear rutines i diferenciar les activitats del cap de setmana. Cal compaginar temps de joc autònom (l’infant decideix què vol fer i com), amb temps i activitats compartides amb l’adult.

Per al temps de joc autònom és suficient amb posar a l’abast de l’infant materials diversos: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics (bastons, peces de fusta, envasos…), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura…

Pel que fa a les activitats compartides amb l’adult podem fer diferents propostes:

ACTIVITATS DE L’ÀMBIT LINGÜÍSTIC

  • Mirar la pàgina web de l’escola i fer algun comentari
  • Buscar lletres en contes, revistes, llibres, programes de mà, cartells,…
  • Fer llistes: de la compra, de què ens hem d’emportar de viatge o excursió…
  • Escriure: receptes de cuina, notes (per avisar, o recordar), cartes, correus electrònics o postals a algú que viu lluny, escriure amb ordinador…
  • Llegir cada dia una estona, demaneu als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, fer un dibuix i escriure el títol, els personatges…. i/o explicar-lo a la família.…
  • Redactar un diari explicant què han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual amb enllaços, vídeos, enregistrant la veu o el vídeo del dia a dia o dels millors moments…
  • Inventar històries, contes, poemes, cançons …
  • Fer un còmic.
  • Representar una història o conte amb titelles o escenificant-lo
  • Veure curts, pel·lícules o programes infantils. Ex: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips
  • Visitar museus virtuals i fer relats, dibuixos… de la visita. Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat.
  • Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (google maps).
  • Preparar alguna entrevista d’opinió o enquesta sobre algun tema del seu interès.
  • Edu 365 Llengua.
  • Adivina la palabra. Saps quina paraula estan definint?

ACTIVITATS DE L’ÀMBIT MATEMÀTIC

  • Fer jocs matemàtics en situacions de la vida diària: buscar nombres (a la premsa, per casa, a Internet…), marcar dates al calendari, fer jocs de cartes, calcular, sumar i restar al seu nivells, mesurar (balança, metre, termòmetre…)
  • Gràfica de temperatures. Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya.
  • Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.
  • Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc.
  • On és més barat? Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.
  • Quina oferta m’interessa? Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3×2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta.
  • Tallers matemàtiques CS Qualsevol de les activitats que es proposen als tallers de Cicle Superior és adaptable.
  • Quinzet. Problemes del Quinzet
  • Adapted Mind. Per practicar sumes i restes d’una manera divertida i fent servir l’anglès.
  • Els euros.
  • Sumes i restes portant-ne i sense portar.
  • Banc d’activitats concretes de matemàtiques.

RECURSOS EN ANGLÈS

ACTIVITATS DE L’ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI

  • Investigar temes d’actualitat.
    • Els virus: Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus?
    • Les vacunes: Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi hagi grups de persones que no es volen vacunar?
    • Seguiment de la pandèmia: Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de comunicació i els portals del Departament de Salut com: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/
  • L’agència de viatges (Visitar ciutats i llocs del món a través del google Earth): Situar-ho en un mapa? On es troba? Què hi podem visitar? Quines activitats es poden realitzar?
  • Smart town (propostes per un poble més sostenible): Fer hipòtesi i recerca de com seran les ciutats del futur (smart cities) i les escoles del futur (smart school). I, escriure una proposta amb diferents idees per fer del nostre món, un lloc més sostenible i atent amb el Medi Ambient.

ÀMBIT ARTÍSTIC

COL·LABORAR EN TASQUES DE LA LLAR

Us deixem una taula amb tasques adequades a cada edat. TAULA TASQUES.

JOCS DE TAULA

  • Parxís, sudoku, trencaclosques, jocs de cartes, tangram, lego, robots, maquetes, etc

MOVIMENT A CASA

ACTIVITATS EN ENTORNS DIGITALS