En primer lloc, informar que a la web de l’escola anirem penjant activitats i articles que creiem que us poden interessar, així que us animem a que la consulteu periòdicament.
En segon lloc, aquí teniu una proposta d’HORARI que vàrem publicar fa uns dies al web. Recordeu que és important crear rutines i diferenciar les activitats del cap de setmana. Cal compaginar temps de joc autònom (l’infant decideix què vol fer i com), amb temps i activitats compartides amb l’adult.
Per al temps de joc autònom és suficient amb posar a l’abast de l’infant materials diversos: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics (bastons, peces de fusta, envasos…), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura…
Pel que fa a les activitats compartides amb l’adult podem fer diferents propostes:
ACTIVITATS DE L’ÀMBIT LINGÜÍSTIC
- Mirar la pàgina web de l’escola i fer algun comentari
- Buscar lletres en contes, revistes, llibres, programes de mà, cartells,…
- Fer llistes: de la compra, de què ens hem d’emportar de viatge o excursió…
- Escriure: receptes de cuina, notes (per avisar, o recordar), cartes, correus electrònics o postals a algú que viu lluny, escriure amb ordinador…
- Llegir cada dia una estona, demaneu als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, fer un dibuix i escriure el títol, els personatges…. i/o explicar-lo a la família.…
- Redactar un diari explicant què han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual amb enllaços, vídeos, enregistrant la veu o el vídeo del dia a dia o dels millors moments…
- Inventar històries, contes, poemes, cançons …
- Fer un còmic.
- Representar una història o conte amb titelles o escenificant-lo
- Veure curts, pel·lícules o programes infantils. Ex: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips
- Visitar museus virtuals i fer relats, dibuixos… de la visita. Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat.
- Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (google maps).
- Preparar alguna entrevista d’opinió o enquesta sobre algun tema del seu interès.
- Edu 365 Llengua.
- Adivina la palabra. Saps quina paraula estan definint?
ACTIVITATS DE L’ÀMBIT MATEMÀTIC
- Fer jocs matemàtics en situacions de la vida diària: buscar nombres (a la premsa, per casa, a Internet…), marcar dates al calendari, fer jocs de cartes, calcular, sumar i restar al seu nivells, mesurar (balança, metre, termòmetre…)
- Gràfica de temperatures. Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya.
- Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.
- Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc.
- On és més barat? Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.
- Quina oferta m’interessa? Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3×2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta.
- Tallers matemàtiques CS Qualsevol de les activitats que es proposen als tallers de Cicle Superior és adaptable.
- Quinzet. Problemes del Quinzet
- Adapted Mind. Per practicar sumes i restes d’una manera divertida i fent servir l’anglès.
- Els euros.
- Sumes i restes portant-ne i sense portar.
- Banc d’activitats concretes de matemàtiques.
RECURSOS EN ANGLÈS
- Pàgina web del British Council amb activitats, videos, cançons i vocabulari per treballar l’anglès
- Tumble and friends és un programa de CBeebies per als més petits, on reforcen molt el discurs amb la mímica
- anglomaniacy és una pàgina amb molts jocs per aprendre vocabulari,gramàtica i és molt divertida!
- APP molt senzilla per a treballar vocabulari de transports, menjar, roba…
- Macmillan Pupil’s corner S’ha de registrar, es pot accedir a jocs, cançons, etc.
- KoalaText Activitats lliures en anglès per a primària, molt diverses i classificades per nivells
- Super Simple Draw. Web per aprendre a dibuixar pas a pas. Ja la coneixen
- Super Simple Songs. Videos de cançons online
- ESL. Jocs online per repassar vocabulari
- https://www.rtve.es/infantil/ingles/ Aqui teniu molts dibuixos per veure in english
- Games to learn. Monster numbers! Recordeu desconnectar el temps, així podem pensar tranquil·lament!
- Worksheet 1.Likes and dislikes
- Worksheet 2. Food and drinks
- Memory fruits.
- Memory vegetables
- Memory drinks
- National Geographic
- Little Fox. Canal youtube amb dibuixos, contes clàssics en anglès o cançons
ACTIVITATS DE L’ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI
- Investigar temes d’actualitat.
- Els virus: Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus?
- Les vacunes: Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi hagi grups de persones que no es volen vacunar?
- Seguiment de la pandèmia: Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de comunicació i els portals del Departament de Salut com: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/.
- L’agència de viatges (Visitar ciutats i llocs del món a través del google Earth): Situar-ho en un mapa? On es troba? Què hi podem visitar? Quines activitats es poden realitzar?
- Smart town (propostes per un poble més sostenible): Fer hipòtesi i recerca de com seran les ciutats del futur (smart cities) i les escoles del futur (smart school). I, escriure una proposta amb diferents idees per fer del nostre món, un lloc més sostenible i atent amb el Medi Ambient.
-
- Pàgina web d’ENERGIES RENOVABLES
- Recursos ENDESA
- Què és una SMART CITY
- Altres pàgines amb experiments:
ÀMBIT ARTÍSTIC
- Oïda Musical. Crear i reconèixer melodies.
- Experimenta la música i el color.
- La casa del mago. Moltes activitats musicals màgiques.
- Musieduca. Jocs musicals de tot tipus.
- Aprendo música. Més jocs de llenguatge i instruments
- Music Interactive book. Llibre interactiu per tal que jugueu amb la música. In english!!
- Incredibox. Crea música amb diferents elements.
COL·LABORAR EN TASQUES DE LA LLAR
Us deixem una taula amb tasques adequades a cada edat. TAULA TASQUES.
- I una web amb receptes.
JOCS DE TAULA
- Parxís, sudoku, trencaclosques, jocs de cartes, tangram, lego, robots, maquetes, etc
MOVIMENT A CASA
- Activa’t a casa!
- Classes en directe d’esport
- Smile and learn. Canal de youtube amb activitats de ioga per a nens
- Muntar un circuit d’obstacles per alguna habitació de la casa.
ACTIVITATS EN ENTORNS DIGITALS
-
Editorial TEIDE “Ens quedem a casa” Banc de recursos distribuits per edats i per àmbits. Planteja reptes i activitats a solucionar en una data concreta.
- Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l.
- Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox… i acompanyar els infants en la tria de l’app, en el funcionament i durant el joc.
- 80 recursos educatius
- Recursos matemàtiques Infantil
- Espai web de l’escola Diputació “La Motxilla”
- Cokitos. Un bon grapat de jocs educatius per passar una bona estona
- Us deixem l’enllaç a l’article que vàrem publicar fa uns dies amb altres recursos.