DIA DE LA MÚSICA (ED.INFANTIL)

Per tal de celebrar el dia de la música (divendres 22 de novembre), durant aquesta setmana cada classe treballarà una cançó que parla sobre la música i tot el que ens mou per dins. Les podreu sentir com a músiques d’entrada i sortida a l’escola durant tota la setmana.

Avui comencem amb les cançons que treballaran a educació infantil. En coneixieu alguna??

P3: L’hora de fer música (DAMARIS GILABERT)


P4: Do, re, mi, de la BSO de Sound of music.

P5: És la música (LAURA PAUSINI)

Optometria a 2n “Ulls en acció”

Com ja vam iniciar el curs passat, seguim amb el projecte “Ulls en acció”, amb el que estem aprenent conceptes matemàtics, orientatius, perceptius… així com a fer exercicis visuals, corporals, de ritme, propioceptius, d’organització de l’espai, càlcul ràpid de sumes i restes amb dos daus… i molt més. I el millor de tot és que ho fem passant-nos-ho molt bé!!

 

ACTIVITATS D’OPTOMETRIA “Ulls en acció”

Els nens i les nenes de 1r estem treballant la importància de la nostra visió per aprendre a llegir i escriure, així com per a entendre les matemàtiques.

Com ja sabeu els nostres ulls són una de les portes més importants d’entrada de l’aprenentatge, però aquest aprenentatge abans a d’anar al nostre cervell per poder entendre tot allò que els nostres ulls estan captant. Per aquest motiu hem aprés que és molt important que els nostres ulls captin i percebin correctament tot allò que veuen, i per això necessitem treballar a partir de material visual, manipulatiu i sensorial, per ajudar al nostre cervell a entendre, interpretar i generar bons aprenentatge, ja que aquests no sol es veuen, sinó que també s’han de tocar, sentir, experimentar, descobrir…

I és així com cada setmana realitzem diferents exercicis, dinàmiques de treball en petit grup i jocs lingüístics, matemàtics, perceptius, propioceptius…

Ens ho passem d’allò més bé!!

Sortida a la depuradora 6è

Aquest dimarts 12 de novembre els alumnes de hem anat a visitar la depuradora d’aigües residuals de lleida. Ens hem separat en 2 grups: el 1r ha visitat totes les intal·lacions de la central on ens han explicat tots els processos de separació de sòlids, sorres, greixos,sabons i matèria orgànica que hi arriben, és increïble tot el que llancem i els problemes que causem!!!. L’altre grup hem fet un taller de separació de mescles al laboratori, (després hem fet canvi).

Ens ha de servir per fer consciència dels problemes que creem quan llancem tovalloletes al wc o amb el sabó a la dutxa o amb els olis per l’aigüera!!!.

Veieu els millors moments!

Depuradora d’aigües residuals de Lleida

Hem fet macedònia!

Aprofitant els fruits i fruites de la tardor que vam portar a l’escola, hem fet macedònia. Els nens i nenes han pelat, tallat i fet suc de diferents fruites que han portat els alumnes d’infantil. Mireu quin esmorzar més saludable que en hem menjat!

Sortida P4

Els nens i nenes de la classe dels Trapezistes i dels Menja focs vam anar al Museu de l’aigua a LLeida i a veure els gegants i les gegantes.

Al Museu de l’aigua vam experimentar amb l’aigua utilitzant els cinc sentits. La vam mirar, tocar, tastar, olorar i escoltar.

A la Casa dels Gegants ens van explicar moltes curiositats dels gegants de Lleida i una història del Marraco molt interessant.

Va ser un dia molt divertit i diferent!!!

 

   

A P4 fem macedònia

Aprofitant les fruites que vam portar per la taula dels fruits de la tardor, avui els nens i nenes de P4 hem fet macedònia.

Ha estat un procés complicat. Primer hem hagut de dividir les fruites per les aules d’infantil, després tallar les pomes i les peres i per últim fer el suc de taronja i afegir-lo al bol on hi havia les altres fruites tallades.

De totes maneres ha estat un matí diferent i molt divertit, perquè hem fet una macedònia boníssima!

 

Imatge relacionada

Visitem la paradeta dels fruits de tardor!

El passat dijous dia 31 d’octubre els alumnes de 5è A vam anar a veure l’exposició dels fruit de la tardor exposada al hall de l’escola!

En aquesta parada hi vam trobar fruits de la tardor com: moniatos, caquis, mandarines, nous, castanyes…

Ara només falta animar-se a fer-ne un tastet!

Pautes per millorar la comprensió lectora dels vostres fills i filles.

Estimades famílies de 5è,

Fa molt poc que vam passar les proves ACL als vostres fills i filles. I què és això?

Són unes proves per avaluar la comprensió lectora dels vostres nens i nenes.

Desde el començament, hem pogut observar que no agrada gaire (per no dir gens) llegir. I després de fer les proves i obtenir els resultats d’aquestes hem corroborat el que pensavem. Els resultats han estat bastant baixos.

És per això, que necessitem la vostra ajuda. Hem d’engrescar-los conjuntament, com un equip que som, a llegir més per poder adquirir més vocabulari i que mica en mica la seva comprensió vagi millorant.

Hem de pensar, que el fet de llegir, no tan sols afecta a la llengua catalana, sinó també a d’altres àrees com per exemple medi i matemàtiques. Per poder extreure el resultat d’un problema l’hem d’entendre, i si no l’entenem (comprensió lectora) el resultat serà negatiu.

Tot això també afectarà a la seva rapidesa lectora i a la millora de l’atenció.

– Sí!Sí! Això és molt bonic! Té moltes ventatges! Però com ho puc treballar jo desde casa? (Veritat que heu pensat això?

Doncs, hem trobat unes pautes que pensem que us poden ajudar molt!

Aquí en teniu unes de bàsiques!

Us enviem un recurs molt complert per a que l’utilitzeu! És com un tresor! Val la pena dedicar-hi temps! Els vostres fills i filles us ho agrairan!

El mètode definitiu per tenir fills lectors.

També us deixem altres recursos que us puguin ajudar per millorar l’expressió oral i la comprensió lectora.

Recursos de jocs per als fills i filles.

LLENGUA CATALANA

Esperem que tots aquests recursos siguin d’ajuda! Estem en contacte equip!

Tutores de 5è

 

PARADA DE LA TARDOR

Els nens i nenes de 5è B vam anar a visitar la parada de la tardor el dijous 31 d’octubre.

En aquesta parada hi vam trobar fruits de la tardor com: moniatos, caquis, mandarines, nous, castanyes…

Va ser un dia ple d’emocions!

Ara tan sols queda animar-se a tastar aquests aliments!

 

Preparant el ball de Halloween.

Els alumnes de 5è han estat assajant molts dies el Ball de Halloween Rules per a poder presentar-vos a tots vosaltres un ball en anglès per fer més visible tot allò que treballem a l’aula.

Després de molts dies d’assajos per fer una gran actuació pel dia del RadioPati de la tardor, tots els esforços es van veure reflectits en el Ball el dia 30 d’octubre.

Us volem agraïr tot l’esforç que heu fet tots els/les alumnes aquests dies i felicitar-vos també per l’atretzo tant original que vau portar tots i totes vosaltres.

Moltes gràcies a totes les famílies per participar en aquest esdeveniment.

Esperem que estigueu gaudint del cap de setmana.

Ens veiem a la tornada el proper dimarts!

Salutacions,

Les tutores de 5è.

Els nens i nenes de P4 hem fet panellets

Els nens i nenes de P4 hem fet panellets per celebrar la castanyada. Per fer-los hem utilitzat: una patata bullida, sucre i farina d’ametlla. Un cop feta la massa hem fet boles i les hem decorar amb ametlles i xocolata. Ens han quedat boníssims!

Volem agraïr al bar del poliesportiu per haver-nos cuit els panellets.

Els nens i nenes de P3 hem fet panellets

Els nens i nenes de P3 hem fet panellets per celebrar la castanyada. Per fer-los hem utilitzat: una patata bullida, sucre i farina d’ametlla. Un cop feta la massa hem fet boles i les hem decorar amb ametlles i xocolata. Ens han quedat boníssims!

Volem agraïr al bar del poliesportiu per haver-nos cuit els panellets.

Els nens i nenes de P5 hem fet Panellets

Per celebrar la castanyada a l’escola hem fet panellets! Per fer-los hem utilitzat: una patata bullida, sucre i farina d’ametlla. Un cop feta la massa hem fet boles i les hem decorat amb ametlla i xocolata. Després els hem portat al bar del poliesportiu perquè ens els facin al forn.  I ens  els  hem  menjat!  Volem  donar  les gràcies  al bar  per  haver-nos  cuit  els  panellets.     

2nB i les castanyes

Les nenes i nens de 2nB hem fet un joc de relleus amb castanyes.

Per equips havíem d’anar corrents, passar per sota de la cadira, aixecar un con, agafar les castanyes que hi havia dins, tornar corrents, passar fer damunt de la cadira i arribar a xocar la mà al següent de la fila. Buf, quina feinada, no?

Després hem fet el recompte de castanyes, a veure quin equip era el que en tenia més.

La tardor que jo conec

Amb els infants de segon hem treballat la cançó de La tardor que jo conec de la Dàmaris Gelabert. A partir d’aquesta hem treballat el vocabulari de la tardor i hem fet memòria de la lletra.

Inicialment els infants per parelles tenien una targeta amb un element de la tardor i a mesura que la cançó anava avançant les van haver d’ordenar.

Per aquest motiu es van haver de posar d’acord tot el grup classe per tal d’endreçar el vocabulari tot repassant la lletra.

 

Conte del So i del Silenci

Amb els infants del P-4 estem treballant el So i el Silenci. Així doncs, per presentar el tema vàrem explicar el conte del Rei del So i el Rei del Silenci.

HI HAVIA UNA VEGADA UN REI AL QUAL NO LI AGRADAVA GENS EL SOROLL. SEMPRE SORTIA A PASSEJAR DE NIT PERQUÈ  ERA QUAN NO SE SENTIA RES.

PERÒ UN DIA AL MATÍ EL REI DEL SILENCI ES VA DESPERTAR AMB UN SOROLL HORRIBLE: ARRIBAVEN A PALAU UNA COLLA DE GENT CANTANT I TOCANT MÚSICA I FENT MOLT SOROLL. EL REI, MOLT ENFADAT, VA SORTIR PER VEURE QUÈ PASSAVA.

DE SOBTE VA VEURE UN CONEGUT, ERA EL SEU GERMÀ BESSÓ, EL REI D’UN PAÍS VEÍ EN EL QUAL TOT EL DIA SE SENTIEN SOROLLS!

  ERA UN REI MOLT DIVERTIT AL QUE LI AGRADAVA MOLT CANTAR, BALLAR I FER XERINOLA.

QUAN EL VA VEURE ES VA POSAR MOLT CONTENT I EL VA CONVIDAR A DINAR. MENTRE MENJAVEN, EL REI DEL SO VA DIR-LI AL SEU GERMÀ:

HAVIA PENSAT, QUE SI UNIM ELS NOSTRES REGNES, PODRÍEM FER UN SOL PAÍS PLE DE VIDA.

I EL REI DEL SILENCI VA RESPONDRE:

-PERÒ … QUE NO VEUS QUE ENS MOLESTARÍEM? A MI M’AGRADA EL SILENCI I LA TRANQUIL·LITAT I A TU T’AGRADA MOLT EL SOROLL I LA GRESCA. COM ENS HO FARÍEM?

I EL REI DEL SO TOT CONVENÇUT LI VA DIR:

-MIRA, JA HO TINC! TU SERÀS REI DE NIT I JO DE DIA. DURANT LA NIT HI HAURÀ TANT SILENCI COM TU VULGUIS I DURANT EL DIA PODREM FER GRESCA.

AIXÍ HO VAN FER. I ELS HABITANTS DE CADA PAÍS VAN ESTAR MOLT CONTENTS.

I CONTE CONTAT JA S’HA ACABAT!