Educació infantil i Cicle Inicial

En primer lloc, informar que a la web de l’escola anirem penjant activitats i articles que creiem que us poden interessar, així que us animem a que la consulteu periòdicament.

En segon lloc, aquí teniu una proposta d’HORARI que vàrem publicar fa uns dies al web. Recordeu que és important crear rutines i diferenciar les activitats del cap de setmana. Cal compaginar temps de joc autònom (l’infant decideix què vol fer i com), amb temps i activitats compartides amb l’adult.

Per al temps de joc autònom és suficient amb posar a l’abast de l’infant materials diversos: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics (bastons, peces de fusta, envasos…), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura…

Pel que fa a les activitats compartides amb l’adult podem fer diferents propostes:

ACTIVITATS DE COMUNICACIÓ I LLENGUATGES

  • Mirar la pàgina web de l’escola i fer algun comentari
  • Buscar lletres en contes, revistes, llibres, programes de mà, cartells,…
  • Llegir cada dia una estona, demaneu als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, fer un dibuix i escriure el títol, els personatges…. i/o explicar-lo a la família.…
  • Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs…
  • Representar una història o conte amb titelles o escenificant-lo
  • Inventar històries, dibuixar-les, escriure què hi passa (com ho vulguin escriure)
  • Veure curts infantils. Ex: Pack Màgic
  • Mirar contes: Una mà de contes, contes de ”El Genet Blau”, etc.
  • Jugar amb els números: mentre prepareu el dinar o el sopar, mentre endreceu les joguines o traieu els plats del rentaplats: compteu, ordeneu, classifiqueu…
  • Suma de números petits (amb material o sense)
  • Podeu fer problemes de “quinzet” (EI3 –sèrie 1) (EI4- sèrie 2) (EI5- sèrie 3)
  • Practiqueu l’escriptura: construïu petites bústies amb capses de sabates i decoreu-les posant-hi el vostre nom i escriviu-vos algun missatge, feu llistes de coses que caldria anar a comprar el dia que decidiu sortir a fer-ho, jugueu amb les lletres, copieu-les, decoreu-les
  • Fer un diari  on es dibuixi i/o s’escrigui alguna activitat que es dugui a terme els dies del confinament.
  • Escriure missatges per la resta de companys/es que els adults poden fer arribar a través de les noves tecnologies.
  • Jugueu a amagar-vos i trobar-vos per la casa, a buscar tresors amagats a través d’un plànol, a fer laberints, dibuixar i pintar, fer treballs manuals…

RECURSOS EN ANGLÈS

ACTIVITATS D’EXPERIMENTACIÓ

COL·LABORAR EN TASQUES DE LA LLAR

Us deixem una taula amb tasques adequades a cada edat. TAULA TASQUES.

JOCS DE TAULA

  • Parxís, sudoku, trencaclosques, jocs de cartes, etc

MOVIMENT A CASA

ACTIVITATS EN ENTORNS DIGITALS

  • Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l. Comentar amb l’infant què poden fer diferent, com ho poden enriquir…
  • Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox… i acompanyar els infants en la tria de l’app, en el funcionament i durant el joc.
  • 80 recursos educatius
  • Editorial TEIDE “Ens quedem a casa”
  • Recursos matemàtiques Infantil
  • Espai web de l’escola Diputació “La Motxilla”
  • Petita xarxa. Pàgina web amb enllaços a jocs de diferents temàtiques per a infants de 2 a 4 anys i de 4 a 10 anys
  • Edu 365. Jocs Pàgina web amb enllaços a jocs de diferents temàtiques i finalitats de 3 a 6 anys
  • Edu 365. Mates Pàgina web amb enllaços a activitats dedicades a treballar els números i els diferents conceptes matemàtics de 3 a 6 anys
  • Edu 365. Llengua Pàgina web on podem trobar un seguit d’enllaços a activitats dedicades a treballar la lectura i l’escriptura de 3 a 6 anys
  • Us deixem l’enllaç a l’article que vàrem publicar fa uns dies amb altres recursos.