Som centre restauratiu

Aquest curs escolar hem iniciat la formació d’enfocament restauratiu, l’escola ofereix un marc relacional que es fonamenta en els valors del respecte, la inclusió, la participació, la no-violència, l’honestedat, la diferència, la col·laboració, la responsabilització i la reparació, i s’orienta cap a les necessitats.

L’enfocament, a més a més, ens permet prendre decisions fonamentades en cinc principis restauratius bàsics:

1. Tothom té una perspectiva única i valuosa.
  2. Els nostres pensaments i sentiments influeixen en els nostres comportaments.
  3. Les nostres accions provoquen un efecte dominó, ens afecten a nosaltres i a les persones del nostre voltant.
  4. Tenim necessitats que ens connecten amb persones i propòsits.
  5. Les persones més ben situades per trobar solucions als problemes són les persones afectades.

Ajudem al nostre alumnat a créixer com a persones i a gestionar de forma positiva i restaurativa els petits conflictes que puguin sorgir.