Rodajoc

Les nenes i nens de 3r curs hem anat al Rodajoc, una activitat preparada pels mestres d’Educació Física de Ciutat  Vella des de fa més de dues dècades. Aquesta activitat consisteix en conèixer 9 jocs de diferents procedències, aprendre a jugar-hi i per últim apropar-nos al camp de la Barceloneta per desenvolupar-los. D’aquesta manera, hem pogut compartir experiències i relacionar-nos amb altres estudiants de les escoles de tot el districte.
Els objectius principals d’aquesta activitat han estat:
– Potenciar el joc com una eina que pot millorar la convivència.
– Integrar l’educació física en una sortida, tot passant-nos-ho molt bé.
– Tenir un espai habitat per infants de moltes procedències .
– Conèixer els jocs a què jugaven els seus companys en el seus països de procedència.
– Descobrir similaritats entre els jocs que es fan a l’altra punta del món que segurament s’assemblen molt a algun que jugàvem a casa nostra.
Sobretot i el més important, cal recordar que aquesta activitat té com a propòsit barrejar l’alumnat de les diferents escoles per compartir jocs i vivències, així com donar a conèixer als nostres alumnes espais públics on poder practicar activitat física de forma lliure. D’aquesta manera, hem viscut que tots som iguals, però diferents i que aquest concepte és el que ens fa realment rics.