LA IMPORTÀNCIA DELS BONS HÀBITS EN LA PUBERTAT

Com una de les activitats proposades per la Comissió Coemociona’t, durant el darrer mes a 6è hem treballat la pubertat i la salut sexual, partint de tres llibres inclosos en la maleta pedagògica Celebrem la Sexualitat. Aquests llibres (La Mia es fa gran, El Bru es fa gran i Explica-m’ho) tracten els grans canvis físics, psíquics i fisiològics que es desenvolupen durant la pubertat, i per tant està experimentant el nostre alumnat a cicle superior, d’una manera molt didàctica i visual.

Així doncs, des de l’aula hem realitzat lectures grupals que han donat pas a debats i petits grups de conversa on el nostre alumnat ha reflexionat per tal d’intercanviar experiències pròpies i punts de vista. Això els ha proporcionat coneixements sobre el seu propi cos, a més de valorar la importància d’aspectes fonamentals del dia a dia durant aquesta etapa com la higiene personal, realitzar exercici físic amb freqüència i mantenir una alimentació saludable, que els ajude a un correcte desenvolupament físic i psíquic.