Escacs a 5è

L’alumnat de 5è ha començat aquesta setmana, amb l’Albert, la primera de les sis sessions que engloba el projecte d’escacs que es realitza a l’escola des de fa uns cursos.

El projecte destaca la relació i utilitat del joc dels escacs en l’àmbit educatiu. És un recurs que potencia el desenvolupament de les estructures cognitives, el raonament i el pensament lògic-matemàtic, les habilitats lingüístiques i els hàbits de conducta.

Els escacs són una matèria molt transversal a través de la qual es poden treballar moltes habilitats de les persones que els practiquen.

A causa de la seva gran potència com a eina educativa, aquest esport contribueix en la formació del nostre alumnat com ciutadans/es amb un esperit crític i competents en la seva vida diària, desenvolupant aspectes com raonament, paciència, empatia, presa de decisions, reflexió i concentració, entre altres.