TALLER SOBRE LA MACRÒMIA A CÀRREC DEL PARC NATURAL DELS PORTS

Aquesta setmana tot l’alumnat de l’escola ha tingut la sort de poder fer un taller sobre una libèl.lula amenaçada, la Macròmia (macromia splendens). Aquest taller ha anat a càrrec del Parc Natural dels Ports i ha constat de dues sessions. La primera, a l’escola, teòrica, mentres que la segona, va ser una sortida a la natura, en la que va passar allò que el savi John Muir va dir una vegada: “En cada passeig per la natura un rep molt més del que busca”.

Gràcies a l’Òscar i a la Sara, ara sabem que la Macròmia és un anisòpter de músculs molt forts que s’estima que existeix des de fa més de 300 milions d’anys. També que posa els ous a l’aigua i que la seva larva hi segueix vivint uns dos anys i mig per agafar moltes forces i poder sortir de l’aigua i fer la metamorfosi desfent-se de l’exúvia.

La Macròmia va ser observada a Catalunya per primer cop al 2007 i és un bioindicador que cal protegir. És negra amb franges de color groc i té la zona dels ulls d’un to verdós. Actualment es troba en perill crític d’extinció i nosaltres hem aprés com podem ajudar a preservar-la perquè com diu Eduardo Galeano “Molta gent petita, en llocs petits, fent coses petites, poden canviar el món”.