Material escolar

Com funciona la gestió del material escolar en el nostre centre?

Des de ja fa molts anys en aquesta escola, es va apostar per gestionar el material de manera comunitària, i ho seguim fent perquè, a pesar del pas del temps, hi seguim veient molts avantatges.
A final de curs, quan s’ha de fer la comanda de material pel proper curs, es fa una previsió de tot el material fungible no inventariable que s’utilitzarà al llarg del curs escolar preveient també altre material fungible segons els tipus de projecte o altres activitats que es preveuen realitzar.
En les llistes de comanda s´hi troben materials com llapis, colors, cartolines, llapis USB, pintura, carpetes, els llibres obligatoris de lectura en tots els cicles… Així, es fa la comanda a final de curs i, al setembre, quan arriba al centre, es classifica i s’ordena a la sala del material. L’import resultant de la compra es reparteix entre tots els infants del centre, i és el que anomenem quota de material escolar. Les famílies fan l’ingrés com a aportació de material escolar al número de compte de l’escola.

Què s’aconsegueix amb aquesta manera de gestionar el material?
• Els alumnes tenen més control del material, el cuiden més i no en gasten tant com passaria si fos individual. A l’aula, els docents insisteixen molt en la cura del material.

A més,
• Observem més consciència de tenir cura dels materials comuns, dels espais i de les instal•lacions.
• Podem tenir a l’abast  material més variat i a millor preu. Es pot treballar molt bé en les sessions d’educació artística, visual i plàstica, fent possible el projecte “El camí de l’art”.
• Podem dotar de material altres classes a les que també hi assisteixen els alumnes, no traslladant, així, els materials d’un lloc a un altre.
• Tots els materials sobrants del curs es reaprofiten el curs següent, s’ utilitzen com a materials de reposició.
Tots els alumnes fan ús del material comú. Aquest es classifica per a ser utilitzat per parelles dins la classe.
Per als docents és una tranquil•litat saber que disposem del material que necessitem per desenvolupar les activitats.