Visita al Monestir de Poblet

Aquest dimecres dia 2 de desembre hem fet la primera excursió del curs. Aquesta sortida cultural s’ha fet amb la col·laboració del Camp d’Aprenentatge dels Monestirs del Cister. http://cdamonestirs.cat/

En primer lloc, ens hem dirigit al Monestir de Poblet on la Carme, l’Assumpta i l’Ignasi, ens han fet de guies. Hem realitzat la visita i hem pogut observar les diferents estances, l’església, el claustre, i també hem parlat de reis, reines, lleons i gossos! L’objectiu de l’activitat era conèixer un dels monestirs de la Ruta del Cister i a més a més potenciar l’observació, la deducció, l’aprendre a aprendre i la convivència entre els alumnes.

Tot seguit, hem fet una caminadeta fins al Camp d’Aprenentatge, situat a l’Alberg Jaume I. Allí hem ben dinat, jugat una estoneta i hem carregat piles per l’activitat de la tarda. Hem fet un Taller tot parlant de les parts d’un Monestir: el claustre, la cuina, el menjador, la biblioteca, la sala capitular o el dormitori; hem muntat la maqueta del monestir de Poblet seguint el plànol; hem vist exemples de diferents arcs segons la seva forma com l’arc de mig punt i l’arc apuntat. També hem après altres conceptes com volta de canó, volta de creueria o sostre embigat. I, a més a més, hem fet activitats sobre les classes socials de l’Edat Mitjana, els escuts dels abats, les marques dels picapedrers o les tombes dels reis i les reines.

La sortida ha estat del tot profitosa i cal felicitar tots els alumnes pel seu interès i participació.

Visita al Monestir de Poblet