Tardes d’ambients creatius i imaginatius, de teatre, còmics, construccions, artístics i musicals!

Els ambients de les tardes

Els ambients són espais gestionats per prendre decisions on els infants de diferents edats tenen la possibilitat de construir i compartir coneixements amb la resta de companys i adults. Aprenen a respectar, acollir i atendre la diversitat i on es potencia el llenguatge oral.

Els primers dies vam establir unes normes pel bon funcionament de les propostes lliures. Aquestes estan penjades en un lloc visible per a tothom.

PROPOSTES DELS AMBIENTS

• Ambient de petits i grans músics

• Ambient Construïm i creem

• Ambient d’art

• Ambient de teatre

• Ambient del còmic

L’espai i el material com a font d’aprenentatge: oferim uns recursos que promouen que l’infant pugui seguir el seu propi procés d’aprenentatge, aplicant els coneixements a diferents situacions. El mestre no ha de ser el que només transmet coneixements, sinó que és un guia i un provocador de situacions d’aprenentatge.

Els infants poden triar l’ambient on volen anar. A cada ambient hi ha un mestre que guia i hi poden intervenir alumnes de 3 a 12 anys.

Amb els ambients de treball es pretén:

• Ajudar a fer possible en els infants l’actitud d’atenció a allò que fem, l’actitud de treball, l’actitud d’experimentació, l’actitud d’aprendre.

• Ajudar a fer possible l’estar bé, el pensar i el sentir.

• Ajudar a fer possible la iniciativa, la curiositat, la creativitat.

• Ajudar als infants a aprendre entre ells. Aprendre de la relació d’aprenentatge que podem establir.

• Ajudar a saber-nos fer preguntes.

• Ajudar fent suggeriments que poden ser oportunitats per fer créixer el treball dels infants.

• Afavorir la conversa i el llenguatge ric.

• Valorar i reconèixer la resposta dels infants davant l’experiència de treball que duu l’ambient. Acompanyar i ajudar en els processos d’aprenentatge dels alumnes, on hi ha diversitat de necessitats i característiques.

• Respectar els ritmes de treball dels infants. Prendre responsabilitat en ajudar a cada nen/a a avançar en el seu procés d’aprenentatge

Si en voleu veure les fotografies que es van recollint, cliqueu a la següent fotografia: