Taller de consum amb els alumnes d’educació primària. Escola del Consum de Catalunya

Aquest divendres, l’alumnat de primària han participat en un taller de consum a través de l’Agència Catalana de Consum. L’Escola del Consum de Catalunya és un servei públic gratuït creat per la Generalitat de Catalunya. El seu objectiu és afavorir la presència de l’educació del consum dins de l’àmbit educatiu català, posant al servei de la ciutadania una diversitat d’activitats i oferint-li assessorament en matèria d’educació del consum.

L’Anna i la Benjamina els han fet raonar i reflexionar, a través d’un petit conte teatralitzat i amb la mímica, sobre quins són els aliments més adequats per berenar. Han parlat sobre quins aliments han de ser diaris i quins han de ser més esporàdics segons les seves propietats nutritives.

Mitjançant un joc grupal, on han hagut d’elaborar berenars per a diferents persones d’edats diverses i raonar el perquè de la seva elecció, els nens ha descobert quins aliments són més adients i saludables per aquesta menja de mitja tarda.

També a través del joc, la  mímica  i de manera cooperativa han triat un menú per berenar per a diferents persones i han calculat el seu cost.

Pel que fa als més grans de l’escola han après molts aspectes relacionats sobre energies, que poden ser renovables o no renovables. A partir de diverses propostes i fent comparacions entre l’energia que gasten països com Canadà i Brazil han après que hi ha diversitat de necessitats energètiques depenent del país on es viu.

També han descobert una nova font d’energia, fins ara desconeguda per tots ells, com és la biomassa.

(Per veure més fotografies, cliqueu aquesta última)

Ha estat un taller molt pedagògic, lúdic i divertit!!!

Des de l’Escola del Consum de Catalunya s’opta per una educació del consum com a eina per a ajudar la ciutadania a construir la seva manera de fer, sentir i pensar. Entenem que l’educació del consum ha de promoure una actitud dels joves:

• responsable, per a prendre consciència de les conseqüències dels actes de consum
  • crítica, per a actuar des de l’anàlisi i la reflexió
  • activa, per a orientar la presa de decisions i l’acció