Setmana de Sant Jordi a l’escola

L’escola de La Riba ha realitzat tot un seguit d’actes i activitats per celebrar la Diada de Sant Jordi.

1. Cartell Activitats Sant Jordi ultim

Durant la setmana es va guarnir el vestíbul de l’escola amb uns punts de llibre molt originals elaborats pels propis infants. Des de l’escola es va fer arribar a les famílies unes recomanacions de contes, llibres, àlbums i novetats per Sant Jordi.

IMG_1005

(Si cliqueu a la fotografia en veureu algune més)

El dia 21 d’abril es va dur a terme el 6è Itinerari de lectura en veu alta; acte en el que alumnes i padrins llegien textos de producció pròpia i/o escollits per a l’ocasió. Cada grup comptava amb la col·laboració d’un padrí que ens oferia diverses lectures relacionades amb la Diada i amb la primavera. L’Itinerari era obert al públic en general. El primer grup va començar a La Plaça Major, on ens llegia el Lluís Torrell, avi de l’Unai Cruz de la Llar d’Infants Municipal de La Riba.

Captura de pantalla 2017-04-12 a les 15.54.02

IMG_1531

El segon grup d’alumnes recitaven poesies a La Font de Cal Torres. Els alumnes de Cicle Incial i 3r van llegir un poema de Miquel Martí Pol i els seus padrins varen ser el Ramon Gausset (Representant de l’Associació d’Amics de La Riba) i l’Òscar Pozo (Representant de les famílies)

IMG_1540

A La Font del Cal Sisquet eren els més grans de l’Escola, que recitaren uns poemes paral·lels de creació pròpia. També s’hi afegia una lectura del Sr. Josep Fort (Alcalde) que ens oferia dos poemes de Joana Raspall relacionats amb la Diada de Sant Jordi.

IMG_1558

Finalitzava l’itinerari a l’emblemàtica Font del Blai, on els infants d’educació infantil van recitar el poema Primavera, de Joan Amades. El padrí d’aquest grup va ser Mn. Ignasi Cabré que va deixar bocabadats a tots els presents amb una història relacionada amb una pera. L’emotiu acte es tancava amb una cantata conjunta de la cançó de Dàmaris Gelabert, El 23 d’abril.

IMG_0984

IMG_1001

(Si cliqueu a la fotografia, veureu tot el recull fotografic de 6è Itinerari de lectura en veu alta)

Per tancar els acte de la celebració de la Diada, els infants de l’escola i de la Llar d’Infants Municipal van poder disfrutar de dues animacions lectores a càrrec de la Companyia Ruscus Patruscus, dutes a terme gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de La Riba. Aprofitant l’ocasió, Ramon Gausset, representant de l’Associació Amics de La Riba, va fer entrega d’un lot de llibres i àlbums il·lustrats per a la Biblioteca de l’Escola.

IMG_1677

(Si cliqueu a la fotografia en veureu algunes més)

IMG_1699

(Si cliqueu a la fotografia, podreu veure’n algunes més)

A continuació podreu veure el video i escoltar la cançó de la Dàmaris Gelabert, El 23 d’abril.