Preparant la Xilofonada Poètica!

portada(Clicant a la imatge, trobareu més fotos de com treballem)

Per primer cop participem en el projecte de la Xilofonada Poètica que organitza l’Escola Municipal de Música Robert Gerhard de Valls.

Es tracta d’un projecte musical molt motivador i engrescador pensat per fer viure la música a infants d’entre 7 i 10 anys mitjançant la interpretació de poesies musicades, cantant i amb la pràctica d’instruments Orff.

Participem en aquest projecte ja que pensem que:

• La interpretació musical en grup, potencia el treball cooperatiu.
  • Reforça la cohesió de grup i crea lligams entre els alumnes participants.
  • No hi ha lloc per a la discriminació ni distinció de nivells davant d’una partitura.
  • És una molt bona manera de treballar l’educació musical de manera competencial i integral.
  • Treballa de manera global la comunicació i l’expressió.

Juntament amb la resta d’alumnes de la ZER i de les escoles públiques de Valls, oferiran un concert final el dia 10 de març a les 6 de la tarda al Centre Cultural de Valls.

Durant el concert, podreu escoltar vuit cançons que la Rosabel Bofarull ha composat a partir dels poemes de la Lola Casas del llibre “Des de la finestra”, amb il·lustracions d’Anne Decís. Les autores han mostrat el seu entusiasme i suport al projecte i han confirmat la seva assistència. D’altra banda, el departament de pedagogia de l’ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya), s’ha interessat pel projecte i pel valor musical i social que suposa, i ha convidat a la responsable del projecte, la Rosabel Bofarull, a fer una conferència sobre aquest.

El alumnes de primer, segon i tercer portem uns quants mesos treballant de valent per a que ens surti un concert rodó. A més a més, els dies 21 de febrer i 10 de març anirem a Valls a realitzar un assaig conjunt amb la resta d’escoles que hi participen.

No cal dir-vos que esteu tots convidats a assistir-hi!