Posem en marxa l’hort a l’escola

El dilluns 24 de març, els membres del comitè ambiental, vam tornar a  posar en marxa l’hort al pati interior de l’escola.

Aquest curs hem ampliat el nombre de jardineres, en total en tenim cinc. Aquestes jardineres estan fetes amb fustes de palets, recobertes amb una malla tipus textil, que serveix per a aguantar la terra i mantenir la humitat. Les hem omplert d’una base de fulles d’avellaner i pinassa. A sobre hi ha terra recollida en zones de bosc i a la part superficial hi ha terra de compost.

Hem comprat planter i llavors, per plantar i sembrar. En una jardinera hi hem sembrat espinacs, a l’altre hi ha sembrat pèsols i plantat tomaqueres de la varietat cherry, que són de la varietat que es cullen primer. A la següent hi hem plantat maduixeres amb la intenció de mantenir-les tot l’any, i també hi hem sembrat faves. A la quarta hi hem trasplantat faveres que ja eren grans amb flors, per poder recollir el fruit el més aviat possible, juntament amb planter de cebes i alls. A la última jardinera hi tenim plantat plantes aromàtiques, corrresponents als noms de les classes que els alumnes havien triat. Hi tenim el romaní de la classe d’inicial, la menta de la classe d’infantil i la maria lluïsa de cicle superior.

El passat dilluns dia 5 de maig, vam fer unaltre actuació del comitè ambiental a l’escola. Primer vam estar al pati de l’escola, per podar l’ olivera i aprofitar per posar adob als dos arbres que hi ha, la morera i l’ olivera. Seguidament van anar al pati interior per veure l’evolució de les plantes del nostre hort. Hi teniem molta feina a fer. Vam posar adob a les jardineres, les vam cavar i a les tomaqueres hi vam posar canyes.

Vam decidir fer visites més sovint a l’hort, tant per part dels pares del comitè ambiental i dels alumnes del centre, per poder-ho regar i vigilar les plantes i el seu fruit.

Les tomaqueres són les plantes que hem d’estar més a sobre. Cal lligar-les a les canyes a mida que van creixent i treure-li els cavalls. Ara us detallem el que són els cavalls de tomaquera i amb cinc fotos podeu veure com ho heu de fer.

Fins aviat i a veure si us podem ensenyar els fruits del que recollirem del nostre hort.