Sant Jordi 2014: Itinerari de Lectura en veu alta

El passat dia 23 d’abril festa de St Jordi es van organitzar una sèrie d’actes i activitats per tal de celebrar –ho.

El dia s’inicià  a   les 11.00 del matí en que va començar l’Itinerari de Lectura en Veu Alta, acte en el que alumnes i padrins llegien en veu alta textos de producció pròpia i d’altres escollits per a l’ocasió. Cada classe va tenir un padrí (veïns i veïnes del poble) que ens van acompanyar amb les seves lectures. L’Itinerari era obert al públic en general.

El primer grup va començar a la Plaça Major on la Lourdes, com a representant de Llar d’Infant Municipal de La Riba, va llegir una petita llegenda de Sant Jordi.

Els alumnes del segon grup llegiren els textos a la plaça de Cal Torres, on les padrines dels alumnes més petits de l’escola, la Montserrat i la Maria Lluïsa, van llegir uns petits relats que van agradar molt a la mainada i a tots els presents. després els alumnes d’educació Infantil van llegir en veu alta els rodolins que havien treballat a la classe.

tercer grup, els alumnes de Cicle Inicial,  ho feu a la Font de Cal Cisquet, on la Sílvia, treballadora de l’Ajuntament i l’Anita, van explicar un conte i llegir un poema respectivament. després els alumnes de cicle inicial van llegir els seus poemes paral·lels a la resta dels assistents.

I per acabar els grans ho feren a la Font de Cal Bali, un dels espais mítics de la població de la Riba, on apadrinats per la Digna i l’Ignasi, el mossèn del poble, van llegir i explicar una història amb un rerefons educatiu al darrere.

Al finalitzar l’acte els alumnes van obsequiar als padrins amb un punt de llibre fet pels propis alumnes per a ells.

Per acabar, a la tarda els alumnes van ser obsequiats per un lot de llibres gentilesa dels Amicas de La Riba i van visitar la parada de llibres que havia organitzat l’Ampa de l’escola, la qual també va obsequiar a l’escola amb llibres per a la biblioteca.

A l’endemà, a  la biblioteca de l’escola els alumnes més petits de l’escola, juntament amb els de la Llar d’Infants, van gaudir d’una contacontes.

L’escola vol agrair la implicació a tots els  padrins i acompanyats, així com a l’Ampa, a l’Ajuntament de La Riba  i a l’entitat Amics de La Riba pels seus obsequis.