Let’s clean up Europe! Jornada mediambiental al Clot d’en Goda!

L’Escola La Riba a proposta de la Diputació de Tarragona, celebra Let’s Clean up Europe amb el suport de Cel Rogent Educació Ambiental Cel Rogent ??
 El Clean up Day europeu, aplega les iniciatives locals en un únic esdeveniment el mateix dia a tot Europa. L’Escola s’adhereix a la iniciativa la qual forma part del Pla d’Acció del Programa Escoles Verdes

Alumnes i mestres ja estàvem preparats per iniciar la ruta cap al Clot d’en Goda. Aquesta vegada ens acompanyava Montserrat Balcells, tècnica de Medi ambient de la Diputació de Tarragona i dues monitores de l’empresa Cel Rogent, l’Anna i l’Imma Piñas.

El grup dels petits, des de P3 a 2n vam començar pujant pel camí des de la Font del Mas, en direcció el Clot. L’Anna, la nostra monitora ens anava explicant les plantes i els animalets que ens trobàvem… vam veure una granota, escarbats, papallones i també vam parlar del riu Brugent, un riu molt proper i conegut per tots ells.

El CLOT D’EN GODA és un bosc ombrívol i envoltat de majestuoses roques. Sovint s’hi poden trobar gent practicant esports com l’escalada o bé banyant-se en les fresques aigües del Riu Brugent.

L’Anna ens va explicar els ocells que viuen en aquesta zona: el gaig, la merla, la mallerenga cadernera o bé el pi-roig. Hem conegut els sorolls que fan i el seu comportament al mig del bosc. També hem vist moltes casetes d’ocells, fetes per gent del poble, fa ja alguns anys.

L’Anna ens havia portat llard i menjar d’ocell i hem recollit pinyes per enganxar-hi el menjar. Per grups hem anat penjant les pinyes pels arbres!

Finalment, i de camí cap a l’escola, hem anat recollint floretes, herbetes, i tot de tresors que ens regala la natura!

Els nois i noies més grans de l’escola també van pujar fins al Clot d’en Goda i encara van seguir una mica més el camí, ja que van caminar fins arribar al Refugi Els Masets.

Per grups i amb l’ajuda de l’Imma, van poder coneixer una mica més la flora i la fauna de la zona del Clot.

Amb aquestes propostes es pretén que entre tots intentem millorar les relacions ecològiques, adquirir major sensibilitat i consciència de l’entorn i donar valors i a sentir interès i preocupació pel medi ambient.

A través del joc i de l’observació directa s’ha realitzat tot un seguit d’activitats relacionades amb l’entorn.

Let’s clean up Europe, fa referència a la neteja del rius a nivell europeu. Per això, en un tram de camí, els infants han col·laborat en tasques de neteja de la zona i del riu.

(Per veure més fotografies, cliqueu a la imatge)

Finalment, donar les gràcies a la Diputació de Tarragona per les iniciatives mediambientals i sobretot pensar amb les escoles rurals que conviuen en entorns privilegiats i envoltats d’una majestuosa naturalesa. Agrair el suport i la saviesa de Cel Rogent per compartir amb tots nosaltres els vostres sabers.

Ens retrobem ben aviat!