L’Escola i la nostra Festa Major!

La Riba està de Festa Major d’hivern i per aquest motiu els alumnes més petits de l’escola han treballat entorn aquesta festivitat. S’han elaborat capgrossos amb l’ajuda de les famílies, i s’ha aprofitat per fer un treball d’escriptura i lectura de paraules relacionades.

La lectura del programa de la Festa Major també forma part de les activitats que s’han realitzat durant la setmana. Llegim i trobem paraules curtes, paraules molt llargues, aprenem noves paraules, paraules repetides, també llegim els dies de la setmana, hi trobem números, dibuxos… per tant, fem la lectura funcional d’un text real.

img_7336

La creativitat i la imaginació s’ha vist reflectida en l’elaboració de capgrossos a partir de capses de cartró. En primer lloc, els alumnes i amb l’ajuda de la mestra, han fet una llista amb possibles opcions de fer capgrossos: princesa, rellotge, mussol, mulassa, fada, dinosaure i sirena. La mestra anava apuntant les idees, tot fent de model d’escriptura: remarcant el so de les lletres, la direccionalitat i la relectura de les paraules.

Tot seguit, hem vist que no podíem confeccionar tots els capgrossos ja que només teníem tres capses. Per tan s’ha arribat a la conclusió, com altres vegades, de fer votacions. Un cop ja han votat tots (alumnes i mestres), hem fet el recompte. Utilitzant el vocabulari matemàtic en activitats funcionals i lúdiques, ajuda a assolir el concepte de número. Comptem i observem que qui té més vots són: la sirena, el mussol i la mulassa.

Parlem sobre aquests tres personatges i els seves característiques i entre tots els comencem a pintar i a elaborar-los. Les famílies també ens han vingut a donar un cop de mà i fins i tot, per celebrar-ho, ens han portat un bon berenar! Moltíssimes gràcies per la vostra col.laboració!!

Els nens i nenes han estat molt contents i orgullosos de les seves creacions. Els han fet ballar a l’escola a ritme de gralla i música de ball de gegants. Tot i la pluja, no han perdut l’ocasió de fer-los ballar durant el vermut de Festa Major de diumenge al matí, al Local social de La Riba.

img_7351