Les TAC a l’escola! Aprendre i ensenyar amb tecnologies digitals

La tecnologia, la informàtica, la programació, la robòtica…, són conceptes que estan ja implícits a les vides dels nostres alumnes, fins i tot dels que comencen a l’Educació Infantil.

Les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC) tracten de posar les tecnologies al servei d’una millora en els processos d’ensenyament – aprenentatge, d’avaluació i d’organització, que de forma quotidiana es desenvolupen a l’entorn, al centre i a l’aula.

A l’escola ja fa anys que destaquem la importància de l’ús de les TAC i dels recursos digitals per afavorir la millora de la qualitat dels processos d’ensenyament i aprenentatge, de la competència digital i dels resultats escolars. Tenint en compte la inclusió digital de tots el alumnes ha fet que anéssim realitzant una adaptació d’estructura i funcionament del centre.

Utilitzem les TAC integrades a la vida de l’escola a través de:

• l’ús d’ordinadors a les aules
  • l’ús de la pissarra digital interactiva (PDI)
  • l’ús d’ordinadors portàtils de P3 a 6è
  • Préstec de tauletes i robots abella al CRP Alt Camp

Es va reestructurar l’aula d’ordinadors es van distribuir per les diverses aules. Aquest fet permet integrar plenament les tecnologies de la informació i de la comunicació al treball diari d’escola.

Aquest suport esdevé una eina molt valuosa que reforça i ofereix un plus de motivació al treball diari a través de diferents programes educatius com el JClic, l’EDU-365 i també es treballa el processador de textos, àudios d’anglès, per música, la creació de diapositives per fer exposicions temàtiques i diverses eines educatives i pedagògiques.

Aquests ens permeten fomentar i millorar la lectura, l’ortografia, el càlcul, la geometria, els problemes,…

(Per veure més imatges, cliqueu aquesta última)