Les nostres mascotes

EXPERIÈNCIA D’APRENENTATGE SIGNIFICATIU

El Marc arriba a l’escola amb les fotografies dels seus dos gossets, ens explica on viuen, què mengen, què fan, quants anys tenen, els descriu fisicament, també ens parla del seu comportament i del seu caràcter.

Aprofitem la motivació dels infants vers el tema dels animals i les mascotes, per tan es realitza tot un treball d’expressió oral importantíssim en els nens i nenes d’educació infantil. Treballem  moltíssims aspectes que no queden reflectits en cap paper, sinó que potenciem tot allò necessari per comunicar-se i expressar-se en el món.

L’escolta dels companys, esperem el nostre torn de paraula, aprenem nou vocabulari, estructurem frases, parlem d’allò que els motiva i engresca i que és molt viscut, intercanvi d’opinions i punts de vista, treballem la descripció física, potenciem la parla en públic.

Tot seguit, la part d’escriptura esdevé una il·lusió i ganes de compartir el nom de la seva mascota. Per tan, cadascú explica com és la seva mascota i l’escrivim a les pissarretes petites i les lletres imantades. Aprofitem i també, el dibuixem perquè tots sàpiguin com és!

A nivell d’escriptura aprenem les lletres, els sons i grafies, la direccionalitat de les paraules, per on comencem a escriure, quina lletra va després de quina, aprofitem i treballem les síl·labes de les paraules i les saltem amb el propi cos. observem i toquem les paraules curtes, les llargues o les molt llargues.

Amb el dibuix i la representació gràfica, potenciem el dibuix, la capacitat creativa i representativa de personatges i mascotes seves.

Potenciem el treball en equip, s’ajuden els uns als altres, els petits als grans i els grans als petits, dibuixen conjuntament el gosset del seu amic, ajuden a escriure i representar allò tan seu i tan proper. Treballem valors com el treball en equip, la cooperació, l’ajuda a l’altre, l’empatia i també el respecte i la tolerància.

(Cliqueu a la fotografia i en veureu algunes més)

Els noms de les nostres mascotes queden recollits a un document que els matixos nens passen a l’ordinador i que s’emporten dins el llibre de lectura!

L’aprenentatge significatiu dóna sentit als mateixos alumnes. Els motiva per aprendre d’allò real, proper i sobretot aprendre a partir d’allò viscut i experimentat.