La Idoia ens porta ESPÀRRECS!

La idoia arriba a l’escola amb una bossa. Diu: porto una cosa amagada, heu d’endevinar què és!!!

Els companys s’asseuen en rotllana i comencen a fer preguntes:

• Potser és una joguina?
  • Potser és per menjar?
  • Potser és de color verd?

La mestra, en aquest cas, va anotant a la pissarra les paraules importants a tenir en compte, és a dir, els encerts que ens ajudaran a endevinar l’objecte amagat. La mestra fa de model d’escriptura, i fa ènfasi en els sons, les lletres, si la paraula té RR, si la paraula acaba amb R…
img_0176

A mida que es van responent les preguntes, s’arriba a l’encert! La Idoia va anar a buscar espàrrecs amb el seu pare i avui ens els ha portat a l’escola!

Tot seguit s’estableix una conversa conjunta: d’on surten, com són, de quina mida són, de quin color són, on els podem trobar, elshem observat, tocat, i també hem vist quealgun tenen una part blanca a la punta. Llavors s’ha parlat de les arrels i quevol dir que aquesta part és la que queda enterrada a terra.

i aprofitem per escriure la paraula ESPÀRRECS amb les lletres d’iman. Pensem en els sons que sentim, saltem i piquem les síl·labes, comptem les lletres, aprofitem per remarcar el so de la R i com que sona fort va amb dues R, també remarquem que porta accent obert a la lletra A.  Aprofitem l’ús de l’escriptura en activitats properes als infants.

img_0177

img_0178

Tot observant els espàrrecs, observen que alguns són curts, altres molt llargs…i observem com uns infants comencen a establir un ordre…diuen: posem de gran a petit? i entre tots els anem col·locant en un cert ordre.

img_0182

Tot seguit, ens hem ordenat nosaltres mateixos segons l’alçada

img_0187

img_0192

Finalment, representem l’experiència d’ordenar els espàrrecs:

img_0196

(si cliqueu a la imatge, podreu veure més fotografies)

Partint de la realitat més propera s’han treballat conceptes matemàtics: llarg, curt, més llarg que, més curt que, de gran a petit. Ordenar. Mirar i comparar les nostres alçades. Treball plàstic de representació d’allò après…Escriptura lectura i descoberta del món que ens envolta.

Avui, els nens d’educació infantil s’han emportat una làmina de lectura que resumeix l’activitat realitzada.

14-esparrecs