Experiments en família. Un volcà i una llum de lava

UN LLUM DE LAVA

La família Sagrario Triguero, els pares de l’Èlia  de P4 ens han vingut a fer l’experiment del llum de lava. Han portat una llista amb el material necessari i el procediment a seguir, i l’Èlia ens ho anava llegint.

img_0344

En un pot hi posem aigua i hi afegim la tinta d’un retolador fluorescent. Tot seguit hi afegim oli de girasol i ho deixem reposar. Observem com l’aigua es queda a baix i l’oli a dalt. A continuació afegim una pastilla efervescent i veiem com es comencen a formar bombolles que pugen fins dalt del pot i tornen a baixar.

img_0262

Tot seguit, el seu pare, ens ha explicat com s’elaboren les ampolles de vidre, ja que treballa en una empresa on elaboren ampolles de vidre. Ha portat lamines on s’explica el procés d’elaboració, i en unes bosses portava els components que necessiten per fer les ampolles.

img_0269

Finalment, hem celebrat la seva visita a l’escola amb un bon berenar: un pastís de xocolata i galetes de mantega elaborades per a l’ocasió per la mateixa família.

img_0273

(Si cliqueu a la imatge en veureu més fotografies)

Moltíssimes gràcies família Sagrario Triguero!

FEM UN VOLCÀ

La mare de la Teresa, la Soraya, ens ha portat un volcà per experimentar les reaccions químiques que es produeixen en barrejar certs productes com el bicarbonat, el vinagre…

Ens ha deixat a l’escola un model de volcà per a què el disposem a l’entrada del vestíbul de l’escola.

També hem experimentat a partir del gas que deix anar la reacció química i fins i tot, hem pogut inflar un globus amb el gas que deixava anar la reacció.

img_3438

(Si cliqueu a la imatge en veureu més fotografies)