III Caminada poètica cap al Clot d’en Goda

El passat dimecres 20 de Març, l’Escola de La Riba va poder gaudir novament de la seva “III Caminada poètica al Clot d’en Goda”

Com ja sabeu, cada 21 de Març i 22 de Març es celebra el dia Mundial de la Poesia i el dia Mundial de l’Aigua. Va ser aquest motiu el que ens va endinsar, ja fa tres anys, a fer necessari la creació de la “Caminada poètica” amb l’objectiu de mostrar a la nostra comunitat educativa, als seus familiars i al món en general, la importància de la poesia. Amb aquestes petites accions, el que pretenem com a escola és mantenir viu i fomentar aquest gènere literari.

Com a claustre de l’Escola La Riba, creiem fermament en la importància de la poesia. Ens permet ensenyar als nostres alumnes com escriure, llegir i comprendre qualsevol text. La poesia, per tant, pot donar cabuda a un dels aspectes més importants en un infant i és: “Com treballar les emocions”, en altres paraules, les seves pròpies emocions.

Ha sigut una activitat on a més a més dels alumnes i claustre de l’escola, també s’ha volgut comptar amb la presència de les famílies i així, un any més, gaudir d’aquestes estones conjuntes amb els més petits del poble.

La primera aturada s’ha dut a terme al ben al costat de la font del Mas i al costat del riu Brugent on l’Eduard, alumne de Cicle Superior, ens ha volgut donar la benvinguda a tots els presents amb el seu petit escrit i així donar el “tret” d’inici a la nostra esperada “Caminada Poètica”. Tot seguit els nens més petits de l’escola ens han recitat el poema “L’aigua” de Núria Albó. A més a més, hem pogut gaudir de la lectura de la Pilar, l’àvia de l’Èlia i l’Àlex Sagrario.

La segona aturada, un cop ja endinsats a la zona de Clot d’en Goda, els nens de 1r, 2n i 3r ens han llegit diversos poemes. En primer lloc, la Judit, Èlia Sagrario, Eduard, Brahim i Aïna ens han llegit un poema titulat “De quin núvol has caigut”. Tot seguit, Oriol, Iu, David i May ens han llegit el poema “El riu del Mar”. Després el pare de l’Àdam i la Douae ens ha llegit el poema “La Poesia Música de l’ànima, teixida amb paraules” de l’escriptora Rosa Fabregat, aquest cop en Àrab.

I a la tercera i última aturada, ben bé al costat del “Clot d’en Goda”, els nois i noies més grans de l’escola ens han llegit diverses poesies, algunes de collita pròpia, d’altres d’escriptors ben coneguts.

Primerament, els alumnes Aixa, Martí, Nicole i Aina ens han llegit el poema “Poema de l’aigua”. En segon lloc, els alumnes Marcel, Francesc i Edu ens han llegit el poema “L’aigua”, creat per ells mateixos. I en tercer lloc, els alumnes Douae, Àlex i Barac ens han llegit el poema “El cant de la Mar”. Per acabar, la Mònica, mare d’Unai, ens ha llegit el poema de Rosa Fabregat, aquest cop en Castellà. Yann, el vetllador de l’escola, n’ha llegit el mateix poema en Francès i la Sandra, mestra d’anglès, ens ha llegit el poema en Anglès. I com no podia ser menys, l’Antonio, avi de l’Alba i el David ens ha recitat un “Romancero”.

En acabar el recital, tots els presents a la caminada hem esmorzat junts i hem pogut gaudir d’un bonic espai enmig de la natura.

(Per veure més fotografies, podeu clicar aquesta última)

Per acabar, agrair a les famílies la seva implicació any rere any perquè aquesta activitat es pugui seguir fent.