II Caminada poètica cap al Clot d’en Goda

El dia 21 de març va ser proclamat per la UNESCO Dia Mundial de la Poesia. Per celebrar-lo en aquesta edició, la desena, el poeta valencià Marc Granell ha escrit el poema “La poesia”, que s’ha traduït a trenta llengües. Amb aquesta iniciativa, la Institució de les Lletres Catalanes i la Federació Catalana d’Associacions i Clubs UNESCO proposa convertir el Dia Mundial de la Poesia en una gran festa de la paraula i de les lletres.

Per aquest motiu, l’Escola organitza, per segon any consecutiu, la II Caminada poètica cap al Clot d’en Goda.

La Riba té un entorn paisatgístic fantàstic, amb gorgs i espais de gran interès natural. A través de la caminada poètica cap al Clot d’en Goda s’ha volgut posar de manifest que l’estima del nostre entorn més pròxim és important per la societat. Si a més a més, d’aquest entorn se li pot sumar la lectura de poemes, amb la música de fons d’alguna petita cascada i la remor que fa la natura, el moment és ja idíl·lic.

A la primera parada, ben al costat de la font del Mas i al costat del riu Brugent, la Nicole ens feia la presentació de l’acte; Els nens més petits de l’escola ens recitaven el poema  La Neu de Joana Raspall. Finalment, la mestra Lorena ens llegia el poema “La Poesia” de Marc Granell en català.

A la segona parada, ja endinsats a la zona de Clot d’en Goda, els nens de 1r, 2n i 3r ens recitaven un poema titulat DESIG d’Isabel Barriel. Tot seguit, la Pilar, l’abuelita de l’Èlia i l’Àlex ens llegia el poema “La Poesia” de Marc Granell en castellà i la Teresa González ens llegia el mateix poema en euskera.

En arribar al Clot d’en Goda, els nois i noies més grans de l’escola ens recitaven tot un seguit de poesies relacionades amb la natura i l’aigua. Tot seguit, la Sandra, mestra de l’escola ens llegia el poema en anglès, la Carla Pallàs ens el recitava en romanès; També es va recitar en danès i rus a càrrec de Marcel Moncusí i Carolina, respectivament.

També hi va haver un temps en que els familiars varen llegir poemes de collita pròpia i d’altres ben escollits per a l’ocasió.

En acabar tot el recital de poemes, en un bonic espai enmig de la natura varem esmorzar tots plegats!

L’activitat que convidava a la participació de tota la comunitat educativa va comptar amb la presència dels mestres i alumnes, però també de pares, mares, avis i àvies que van voler gaudir d’aquestes estones conjuntes amb els més petits del poble. Des d’aquí volem agrair a tots ells la seva participació demostrant així que quan hi ha la doble implicació de les famílies i l’escola, l’èxit educatiu és més fàcil.

Mireu quin goig que fem tots plegats!

(Per veure’n més, cliqueu aquesta última fotografia)

de part de tot el claustre de mestres de l’Escola de La Riba