Experiments en família: fer paper reciclat

L’objectiu principal de les relacions entre les famílies i l’escola cal centrar-lo en la construcció, de forma activa i cooperativa, d’una línia comuna sobre la base de les pròpies experiències i necessitats. Per tant cal plantejar un marc possible de relació fonamentat en la confiança que, en base al reconeixement i respecte, afavoreixi poder compartir les pròpies competències, disposar de recursos de reflexió per actuar amb criteri i millorar els coneixement de cada una de les persones que hi participa.

Fruit d’aquesta confiança i respecte neix el projecte “Experiments en família”. Una oportunitat d’obrir l’escola a la resta de comunitat educativa i d’incentivar i fomentar la participació de les famílies amb uns únics objectius: afavorir l’èxit educatiu i establir un pont de comunicació i participació conjuntament amb les famílies.

Aquest cop la mare de l’Aina Pérez Fort ha vingut a realitzar dos experiments. El primer fruit del seu coneixement professional en l’àmbit de la indústria paperera (indústria molt característica de la nostra població). Ens ha ensenyat com fer paper reciclat. Els alumnes seran els encarregats d’entregar un feed-back a l’adult a través del mateix paper que ells van crear.

(Si cliqueu la foto, us enllaçarà a l’àlbum de Google Fotos)

L’altre experiment consistia en visualitzar el tipus de reacció química que es produïa en barrejar certs productes. En definitiva, una classe divertida, amena i que fomenta l’esperit científic dels nostres alumnes.

Ah, i per acabar, hem acabat amb un bon berenar que la mateixa mare havia preparat per a l’ocasió. Gràcies Sandra!!

Des d’aquí volem agrair a totes les famílies la seva implicació i participació en aquest projecte.