Emociona’t amb mi. Projecte relacionat amb la intel·ligència i gestió emocional.

L’Escola de La Riba inicia el projecte EMOCIONA’T AMB MI. Tots els alumnes i mestres del centre participen d’aquesta iniciativa relacionada amb la intel·ligència i gestió emocional.

Les emocions són importants i cal treballar-les, també a l’escola. L’educació emocional afecta el desenvolupament dels alumnes, ja que incentiva la seva motivació, predisposa a actituds més positives, ajuda a gestionar els conflictes, millora l’autoestima i l’empatia, millora les habilitats socials i ajuda a obtenir millors resultats acadèmics.

L’activitat consisteix en que cada setmana, un nen s’endu a casa una maleta i dins s’hi troben diverses bossetes, i cadascuna d’elles correspon a una emoció: ràbia, tristesa, por, calma i alegria! Cada bosseta conté l’etiqueta amb el nom de l’emoció, en català, castellà i anglès. L’infant amb l’ajuda de la família, posa dins un element / fotografia o alguna cosa que li faci sentir aquella emoció.

Un cop arriba la maleta a l’aula, els nens es disposen asseguts en rotllana, i l’alumne comparteix amb la resta de companys i mestres el contingut de les bossetes. Per tant, una vegada a la setmana un alumne és protagonista i compartirà experiències i vivències personals.

(Per veure més fotografies podeu clicar aquesta última)