BEEBOTS, els robots abella

El Centre de Recursos Pedagògics de l’Alt Camp posa a disposició de les escoles de la zona el kit Beebots a l’aula, orientat a l’alumnat d’educació infantil i d’educació primària. El kit compta amb un equipament complert per a una aula de robòtica, amb sis Beebots recarregables, una estació de recàrrega i estores transparents amb reixeta.

bbeb

Els Beebots són uns robots senzills amb forma d’abella amb els quals els nens i nenes poden iniciar-se en la programació. Els alumnes programen el moviment del robots amb els comandaments, creant una seqüenciació d’ordres per tal que el Beebot arribi allà on se li hagi indicat. Aquest tipus d’activitat ajuda que els alumnes treballin en equip, siguin creatius, fomenta el raonament lògic i la concentració, i estructura el pensament.

IMG_0867

Com que els Beebots responen a les instruccions de codi que els nens i nenes els donen, són una eina molt potent per a treballar el pensament computacional i la ressolució de problemes (per ex.: anar a buscar coses, personatges, identificar paraules o, fins i tot, trobar un tresor).

Els alumnes aprenen a donar les ordres correctes esmenant els seus errors inicials. En aquest sentit, cal explicar que la robòtica educativa sorgeix de les investigacions i desenvolupaments iniciats als anys 60 per Seymour Papert, catedràtic del Media Lab del MIT, el qual observà que rarament aconseguim els nostres propòsits a la primera, i que la constant necessitat de modificar i perfeccionar allò que hem fet anteriorment, és l’essència de l’activitat intel·lectual.

IMG_1223

D’aquesta manera, la lògica de programació i depuració informàtiques permeten als nens i nenes desenvolupar recursos intel·lectuals que els poden ser molt útils de cara al futur i en situacions reals. A més a més, la robòtica educativa és un camp de proves molt útil i adequat perquè els alumnes puguin expandir, posar a prova i compartir els seus propis coneixements, d’una forma molt activa i amb molta motivació.

A continuació, sci clique a les fotografies, veureu com a través de totes les àrees i durant una setmana s’ha treballat amb els robots Beebots:

EDUCACIÓ INFANTIL

IMG_0881