Anem al COSMOCAIXA

índice

Els alumnes d’educació infantil preparen la sortida al Cosmocaixa. Llegeixen i expliquen què és el què faran, com hi aniran, què han de portar, i fan una llista dels nens i nenes que vindran d’excursió. També, recullen les autoritzacions de les famílies i anoten qui ha portat els 10 euros. D’aquesta manera donem sentit, utilitat i funcionalitat a les lletres, paraules, frases i números.

Lectura del cartell de la sortida

El divendres 20 de Maig els alumnes i mestres de l’Escola La Riba vam fer la sortida al Museu de la Ciència, Cosmocaixa de Barcelona. Eren les 9 del matí i l’autobús ja ens esperava. Tots nosaltres ben preparats i amb moltes ganes, vam pujar a l’autocar. Per alguns era una excursió de tantes, però per d’altres una de les primeres fetes durant aquest curs escolar.

Un cop allà vam poder esmorzar pels voltants del Museu. Arribada l’hora acordada vam entrar al Museu. Només entrar vam poder observar les cares encuriosides dels nostres alumnes. Tot era tan interessant… Era increïble! Un cop a dins vam establir l’ordre de grups per a les diferents activitats que es durien a terme. Els alumnes d’Infantil i Inicial van iniciar l’aventura junts. Per una altra banda Cicle Mitjà i Superior van iniciar també la seva aventura conjunta.

– Els alumnes d’educació infantil i cicle inicial van passejar-se per l’espai anomenat EL BOSC INUNDAT. Aquest es basava en l’observació de les característiques d’un autèntic bosc amazònic i dels seus habitants. Només d’entrar es notava que hi feia molta calor, una calor humida. Dins les gàbies hi havia animals que a la superfície del bosc no hi podrien pas viure gaire bé i que per això estaven tancats. També tenies una visió subaquàtica per poder observar peixos i caimans. Vam poder observar: granotes, tortugues, caimans, capibares, aranyes i anacondes i també amfibis, insectes o aus.

Després de dinar, van realitzar l’activitat TOCA-TOCA en que es van poder acostar a la natura amb els cinc sentits. Vam poder veure i tocar tortugues, serps, ratolins, llangardaixos, serps, és a dir, animals que viuen a la selva tropical,  al desert nord-africà o a la zona mediterrània.

– Els alumnes de Cicle Mitjà i Superior van poder gaudir endinsant-se a la SALA DE LA MATÈRIA. Aquesta s’estructura en quatre grans àmbits: la Matèria Inerta, Matèria Viva, Matèria Intel·ligent i Matèria Civilitzada. Aquí és quan nosaltres ens vam voler centrar en un espai concret, en l’espai de la Matèria Viva. Per una estona vam ser “els nous paleontòlegs” del museu, on havíem d’identificar i classificar fòssils, simular processos de fossilització i veure com sedimentava una roca. Tota una experiència! Un cop acabada vam poder fer una visita general de tota la sala.

Després de dinar van poder gaudir de l’activitat anomenada: “Què hi ha algú?” Planetari 3D. Vam descobrir mons similars als del nostre sistema solar, però també altres de tan exòtics que desafien la nostra imaginació: planetes circumbinaris, Júpiters calents, planetes ctònics o Superterres. En definitiva, van explorar les profunditats de l’espai i descobrir els secrets fascinants que s’amaguen a l’última frontera!

Aquí podreu veure algunes fotografies i videos de la sortida:

Sortida Cosmocaixa