Festa de fi de curs (2006-2007)

CANTATA “ELS NAS-DE-NAP SALVEN EL MÓN”

El passat mes de maig els alumnes del CEIP La Riba van estrenar la cantata “Els Nas-de-Nap salven el món” al Local Social en motiu de la festa de final de curs 07-08. El tema central de la cantata era el medi ambient, abordant diversos temes com la capa d’ozó, la caça i pesca furtiva, la tala de boscos, la contaminació, etc. Que s’enfocaven a través d’uns personatges simpàtics arribats de l’espai, els “Nas-de-Nap”, (que actuen com a fil conductor de tota la cantata) i es proposaven conèixer la terra, la gent que l’habita i conscienciar-los dels seus mals hàbits en la cura i el respecte pel medi ambient.

Fer aquesta cantata va ser tot un repte que va haver de preparar-se al llarg de tot el curs, des de la classe de música, sobretot, malgrat que també hi va haver una part molt important de teatre, amb tot el que això comporta (diàlegs, escenografia, coreografia, vestuari, decorats…) i on s’hi va implicar tot el claustre de mestres, els pares, i, evidentment, tots els alumnes de l’escola, els vertaders protagonistes. A més a més, fou una activitat plenament integrada dins el Projecte d’Escoles Verdes.

“Els Nas-de-nap salven el món” és una cantata original de Debbie Campbell, traduïda al català per Xavier Casals i adaptada per Abel Castilla, Maria Martorell i Pilar Casals. Sobre aquesta adaptació al català, la mestra de

música Isabel Guasch  va haver de fer alguns canvis per adaptar-la a l’edat i al nivell dels alumnes del nostre centre, traient i afegint algunes cançons, a la vegada que totes les mestres van preparar un guió de teatre que s’anava intercalant enmig de les cançons.

Així, es van cantar un total de 8 cançons amb acompanyament de piano i, una altra afegint un acompanyament instrumental a sobre d’una obra enregistrada. Vam necessitar el suport d’una altra mestra, la Roser Cogul, per dirigir la coral mentre la mestra de música del centre feia els acompanyaments al piano.  Sens dubte, va ser una experiència realment divertida i enriquidora, que va integrar tots els alumnes del centre i va captivar-los tant amb la música com amb els curiosos personatges que hi intervenien. Misses Flit, els “Nas-de-Nap, els gàngsters, els caçadors o els llenyataires ens han ajudat a entendre d’una forma subtil que tots els éssers de la terra… …Tenen dret a sobreviure, hem de fer que sigui així, ens hi hem de posar tots,hem de salvar el nostre món.No podem esperar.No hi ha pas temps per dubtar.Entre tots, tu també,Ho hem de fer.