Hort, galliner i el Jardí Medicinal

Aquí trobareu informació sobre el funcionament del nostre espai agrícola/avícola de l’hora del pati. Els nostres alumnes planten, cuiden i recol·lecten els fruits del nostre hort, del nostre jardí i del nostre galliner. Podeu veure les fotos (d’aquest any i d’anys anteriors) en AQUEST ENLLAÇ

Què hi tenim plantat, a dia d’avui?

Doncs hi tenim faves, enciam, alls, ravanets, escarxofes, àpit, cebes, carbassons i bròquils. A part, enguany hi hem plantat un codonyer i un arbust de gers.

Què hem recol·lectat, avui?

Cebes i enciams

Quins problemes ens hem trobat?

Amb el pugó. Llegint diversos llocs web, hem trobat diferents maneres de combatir-lo, totes naturals: hi hem plantat cibolet, alfàbrega i calèndula i, a més, els hem pulveritzat amb caldo d’escarxofa, a veure si funciona. Si teniu algun altre remei, podeu anotar-lo als comentaris d’aquesta pàgina.

A més a més, el nostre espai té reservat un racó, el Jardí Medicinal, a les plantes aromàtiques (menta, alfàbrega, lavanda, romaní…), que ens proporcionen l’oportunitat d’elaborar, amb els nostres alumnes, tot un seguit de sabons i essències vàries.

Durant el desembre passat, vam organitzar una recollida d’olives en un olivet proper a l’escola, a l’altra banda de l’autopista. Fruit d’aquella recol·lecta, vam obtenir força litres d’oli, totalment verge.

I menció a part per les nostres gallines, que ens provisionen un parell d’ous cada dia.

Si us interessa algun dels nostres productes, només heu de vigilar a les hores de sortida de l’escola (12:30 i 16:30). Sovint hi instal·lem una taula de mercat ben variada.

Salutacions cordials