LA MISSIÓ APILO XII ET NECESSITA

El passat dimarts 3 de març  els i les alumnes de Cicle Superior vam fer una xerrada a l’escola del Projecte “Apilo”, un projecte de l’Agència de Residus de Catalunya i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya que consisteix en la recollida i reciclatge de  piles i bateries. Perquè tingueu més informació us copio les explicacions de la seva pàgina web:

“Estem envoltats d’aparells de tot tipus que utilitzen piles com a font d’energia: el rellotge, el mòbil, els comandaments a distància, les joguines… Les piles i bateries són dispositius que contenen substàncies químiques que reaccionen entre elles i transformen l’energia d’aquesta reacció en electricitat.

Al nostre planeta, les substàncies i materials de les piles poden afectar la qualitat de l’aigua, l’aire i la terra en la qual viuen els nostres peixos, aus, plantes i… a nosaltres mateixos! Amb el reciclatge, a més de protegir el medi ambient, estalviem valuosos recursos reutilitzant moltes d’aquestes substàncies i materials.

La normativa europea i estatal estableix que a partir de l’any 2015 s’ha de recollir un 45% de les piles i acumuladors portàtils que surten al mercat. Actualment a Catalunya només recollim el 34%. Per tant, per complir amb la normativa hem d’incrementar la recollida selectiva de piles de forma significativa. Per aquest motiu, és molt important la participació de totes i cadascuna de les escoles.

Alerta, el Planeta Reciclatge us convoca de nou! Sense la col·laboració de tots els Agents Apilo, com tu, aquestes missions no serien possibles. Necessitem que t’encarreguis de localitzar, recollir i portar totes les piles, bateries i acumuladors esgotats perquè es reciclin correctament”.

Per incentivar  la  recollida ofereixen un premi de 1.500 euros per l’escola de cada província de Catalunya que aporti més piles i bateries.  Per fer-ho més just, es dividirà la quantitat de piles aportades pel nombre d’alumnes  de cada escola.

Després de la xerrada,  els nens i les nenes van fabricar una pila: amb una llimona, una moneda de 5 cèntims i un clau o un cargol de 3 a 5 cm. van fer un circuït i van aconseguir crear electricitat i encendre una petita bombeta.

Esperem recollir moltes piles i bateries i optar al premi.  I si no ho aconseguim almenys haurem col·laborat en la seva  recollida i reciclatge.

Gràcies a tots i a totes!!