ANEM A PENJAR CAIXES NIU!

Artur, l’ornitòleg

El dijous 27 de setembre els nens i les nenes de cicle mitjà i superior de l’escola vam fer una activitat  amb un senyor que es diu Artur, que és  ornitòleg.

Vam anar a penjar caixes niu pels ocells, sobretot per les mallerengues: dues les vam penjar al pati de l’escola  i les altres al camí del castell.

L’Artur tenia un pal per penjar les caixes i les anava penjant en arbres o pins que li semblaven adequats.

Les caixes niu tenen una funció: hi ha ocells que no fan nius als arbres sinó que fan un forat. Però per fer-ho més ràpid i fàcil ho feien als arbres antics perquè la fusta és més “tova”. I és clar, els que tallen arbres, tallen  els més antics, i en els nous, com el tronc és més dur,  no poden fer  el forat i per això pengem les caixes niu.

Les mallerengues es mengen la “processionària”, aquestes erugues que maten els pins. Si aconseguim que hi hagi més mallerengues es menjaran les erugues i no faran tan mal.

L’activitat em va agradar perquè vaig aprendre coses.  Ara també s’ha de dir que se’m va fer una mica pesat.

Gerard Gisbert

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *