ÀFRICA A L’ESCOLA GUILLEM ISARN

L’Escola Guillem Isarn, un any més ha volgut recordar el continent africà, coincidint amb el 25 de maig, DIA D’ÀFRICA.

Per celebrar aquesta setmana, s’ha programat una recollida solidària per una escola del Senegal, de llapis i colors de fusta i una exposició de fotografies sobre el treball que duen a terme les ONG al continent.

Amb els diferents grups s’ha reflexionat sobre el continent africà, fent una pluja d’idees. Entre els coneixements que tenen els nostre alumnat, és que és un continent divers, amb molts països i moltes llengües. Que hi ha pobresa i guerra, que tenen escoles i que els hi falten encara més escoles. Que per anar a l’escola hi ha infants que han de caminar, i fins i tot hores. Que els hi falten metges i hospitals. Hem arribat a la conclusió que tenen una literatura molt rica. Que les persones són molt sociables. Que és un continent amb una gran riquesa natural, …

També per explicar-nos sobre el treball de les ONDd, ens ha visitat la Toñi, que treballa amb la ONG Renken i que recullen materials per dur al Senegal. Ens ha presentat les escoles on col·laboren i la seva feina, des de la botiga que tenen a Mollerussa, “El raconet”, on recullen material escolar, roba… per enviar al Senegal.

Aquest curs s’ha potenciat la literatura africana i s’ha llegit un conte del Txad, anomenat “Els rius tristos”, on s’ha fet una lectura, s’ha comentat la importància de tenir els rius nets, la natura cuidada i el paper important de les dones en la conservació de l’aigua i la natura. S’ha acabat l’activitat amb un dibuix sobre el conte.

Moltes gràcies a tots els infants i famílies que han col·laborat amb la recollida solidària de material per una escola del Senegal.

Us deixem una imatge de la xerrada de la Toñi, del Raconet de Mollerussa sobre el seu treball al Senegal. Moltes gràcies per la visita i la seva explicació.