TALLER AGÈNCIA CATALANA DEL CONSUM

Avui, des de l’Agència catalana del consum, han vingut la Júlia i la Marina per explicar-nos d’una manera dinàmica i lúdica aspectes relacionats amb el consum.

Cicle inicial han realitzat el taller de “Nyam, nyam…Què hi ha per berenar?” On es planteja el berenar com a una necessitat biològica i, per tant, de salut. Per dur a terme el taller, ha vingut una cuinera amb empenta i ganes de treballar que ha decidit obrir una botiga amb dues característiques: només ven berenars i només es pot fer servir l’expressió corporal per a comunicar-se (no pot parlar). Però ningú li ve a comprar i demana ajuda als alumnes per saber què ha de canviar. Aconseguiran tirar endavant la botiga?

Cicle mitjà han realitzat el taller “Com rutlla l’energia que consumim a l’escola?” on la gestió responsable i sostenible de l’energia esdevé clau per a l’educació en consum.  Per això ha vingut una fotògrafa que està preparant una exposició que mostra els canvis en una escola al llarg del temps .A partir del seu discurs s’ha reflexionat sobre l’evolució dels estils de vida, en general, i del canvi de gestió energètica, en particular. Alhora, han analitzat com és l’energia que arriba a l’escola i quin consum se’n fa.

Cicle superior han realitzat el taller de “Consumim icones?“; les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), han passat a ser imprescindibles en el nostre dia a dia, especialment en el dels joves. Aquests les han incorporat amb naturalitat a les seves vides: viuen amb Internet, xatejant, escoltant música, comunicant-se, visualitzant vídeos…
Els/les joves són ja nadius digitals i cal dotar-los d’eines que els/les ajudin a gestionar el seu entorn virtual de manera responsable.
Avui en el taller han realitzat  dinàmiques obertes que han convidat els/les alumnes a la reflexió sobre les conseqüències, conscients i inconscients, dels seus actes en la utilització de les TIC.

Moltes gràcies Júlia i Marina!!