Let’s clean up Europe! I el nostre entorn proper, també!

Pels infants de l’escola, avui, és un dia ben especial; a més a més d’aprendre, tindran l’oportunitat d’aportar un valor afegit a la societat i al medi ambient: participem al projecte Europeu Let’s clean up Europe. És una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment a l’entorn de l’Era de La Fuliola i de Montalé. Dos espais verds que cal cuidar.

La contribució a la neteja d’aquests dos espais també aporta un granet d’arena als Objectius pel Desenvolupament Sostenible (ODS) tan necessaris en aquest segle XXI. El 25 de setembre de 2015 va ser aprovada per l’Assemblea General de Nacions Unides l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible, amb els objectius d’erradicar la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia, i posar fre al canvi climàtic, entre altres. Aquesta agenda marcarà l’acció global pel desenvolupament fins a l’any 2030 i, conjuntament amb la resta d’agendes globals, configura un full de ruta d’actuació connectat entre si per a assolir un objectiu comú: el desenvolupament mundial sostenible.

També cal remarcar que els alumnes de cicle mitjà i cicle superior, amb la bicicletada fins a Montalé, participen a la iniciativa “Sumem quilòmetres des de l’Urgell per Ucraïna”. Una iniciativa del Seminari de docents d’Educació Física de l’Urgell, on es persegueix el repte de sumar 3.217 Km (que és la distància que hi ha entre l’Urgell i Ucraïna) entre tots els centres educatius de la comarca. Si s’aconsegueix, el Consell Esportiu de l’Urgell, donarà uns diners a una ONG d’ajuda a aquest país envaït.

Els infants de l’escola, presents a les tres iniciatives! No us perdeu les fotos!