LA MUNTANYA DE LA SAL

Un dia espectacular en tots els sentits!! Avui les i els alumnes de Cicle Mitjà i Superior hem anat fins a CARDONA. Hem visitat el castell d’aquesta vila que es va començar a construir a finals del segle IX. Hem pogut veure diferents estils de construcció, el romànic i el gòtic. Després hem estat dins la torre de la Minyona on ens han contat una llegenda:

“Fa molts anys, Catalunya era conquerida per guerrers musulmans. Cardona era un poble emmurallat amb un castell de pedra i de sorra. Les festes en el Castell eren properes i tothom feia els preparatius. El Duc de Cardona va convidar al príncep moro Abdalà a anar a la festa i ell hi va assistir.

Durant la festa, la filla del Duc, Adalés, passejava silenciosa i discreta pels jardins del castell. Abdalà va sortir a donar un tomb, quan el va sorprendre la bellesa d’Adalés. Es van enamorar l’un de l’altre, i es van jurar amor etern. Però van començar a veure’s de nit i d’amagat. Perquè sabien que si els descobrien els seus dos pobles entrarien en guerra. Les coses no eren gens fàcils i un dia van ser descoberts. El duc va esclatar d’ira en saber la notícia, i com a càstig va condemnar la seva filla fent-la tancar a pa i aigua per sempre en una torre rodona que hi havia al castell.

Perquè la Minyona no pogués parlar mai més amb ningú, el servent que li passava pel sostre, mitjançant una corda, una mica de pa i aigua cada dia, era cec i mut. La minyona va continuar allà tancada durant un llarg temps. Un dia el seu pare, el duc, va accedir a perdonar-la escoltant els consells dels nobles, però quan van obrir la torre, la seva filla havia mort d’amor i de pena”.

Quantes històries ens han explicat en aquest castell!

Després hem pogut visitar la GRAN MUNTANYA DE LA SAL. Hem fet un passeig a 86 metres de profunditat per les diferents galeries de la mina. Hem vist les estalagtites i estalagmites que van creixent. Increïbles!!! Sabeu quan creixen en un any? Cinc centímetres!!

Ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses d’un entorn que tenim força aprop.