La diabetis a la nostra escola

La diabetis és, en el nostre àmbit, una de les malalties cròniques més freqüents en la infància i l’adolescència. El Registre de diabetis de Catalunya, en funcionament des de l’any 1987, ens indica que, cada any, 120-140 persones menors de catorze anys presenten aquesta malaltia, de les quals 15-20 tenen menys de cinc anys en el moment del diagnòstic.

L’escola és un dels àmbits més importants per als infants i adolescents, i és on passen la major part del dia. Per tant, és convenient que el professorat estigui informat sobre la malaltia. Això permetrà ajudar els nens i nenes a superar les possibles barreres i a evitar les discriminacions que hi pugui haver. Els mestres han de saber què és la diabetis, quins són els símptomes d’una hipoglucèmia i la manera de resoldre-la. També han de saber que, en ocasions, l’infant o el jove pot necessitar menjar o beure a deshora, durant la classe. És important que ho pugui fer sense impediments ni protagonismes, al mateix temps que cal que els altres companys en sàpiguen els motius des del començament.

Per tot això, vam comptar amb la formació impartida per la Laura, infermera del CAP de Tàrrega, que ens va ensenyar les característiques, signes i com actuar davant de situacions que es poden donar en qualsevol pacient diabètic i en un entorn escolar.

Volem AGRAIR amb majúscules tota la dedicació que ens va oferir i la manera que va tenir d’explicar-nos-ho. Moltes gràcies, Laura!

Podeu veure algunes fotos de la formació en aquest enllaç: https://photos.app.goo.gl/ub9ZVMQWV88FAFm7A