FEM COMPOST!

A l’escola Guillem Isarn, des de fa molts cursos ja teníem inclòs en el nostre programa educatiu, apropar la natura als nostres infants a través de la cura de l’hort. Però enguany, des de la comissió de l’Escola Verda, hem volgut fer un pas més: introduir-nos en l’aprenentatge del compostatge. Gràcies a la col·laboració de l’Esteve Calvete, que ens ha proporcionat un palot de fruita, hem pogut construir el compostador. Ja fa uns mesos que treballàvem en aquesta idea de fer conscients a la nostra mainada de com n’és d’important que retornem a la terra part del que ella ens proporciona i així contribuir a la continuïtat del cicle de la matèria.

A la tardor, ja vàrem fer recollida de les fulles que queien dels arbres de la nostra escola i així vam fer un petit rebost de matèria seca. Ara ja hem començat amb la recollida de matèria orgànica humida amb les restes dels nostres esmorzars i dinars. Poc a poc anem tirant aquestes restes humides i en barregem de seques per tal que es vagi fent el procés de descomposició. Ja sabem que hem de tenir paciència, que el compost no es fa amb dos dies, per això ho anirem vetllant, cuidant i gaudint de tot el procés.