ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR: PARTICIPA !

Us informem que aquest any hi ha convocades les eleccions als consells escolars de totes les escoles de Catalunya.

El consell escolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: director o directora, professorat, alumnes, personal d’administració i serveis, etc.

Els membres del consell escolar són elegits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.

Aquest curs, en el nostre cas, cal renovar a un membre del sector de representants de les famílies.

Us animem a participar de les eleccions i, si s’escau, a presentar-vos com a voluntaris per a ser elegits i elegides.

CALENDARITZACIÓ DEL PROCÉS
30 d’octubre: publicació del cens electoral de cada sector i convocatòria d’eleccions.
Del 2 al 6 de novembre: presentació de reclamacions en relació a les dades publicades en els censos electorals.
7 de novembre: publicació, si s’escau, de la resolució a les reclamacions presentades als censos electorals i publicació del cens definitiu.
10 de novembre: en sessió pública a les 10h sorteig dels membres del sector de representants de pares i mares que formaran les meses electorals.
10 de novembre: constitució de les meses electorals
14 de novembre: data límit per presentar candidatures al president de cada mesa electoral. Els pares i mares interessats a presentar-se com a candidats/es cal que ho informin per escrit al director del centre. En cas de no haver-hi candidats, tothom passaria a ésser elegible.
15 de novembre: publicació de les candidatures presentades.
20 de novembre: realització de l’acte electoral del sector de representants de pares i mares. La mesa estarà formada de les 15h a les 17h.
21 de novembre: realització de l’acte electoral del sector de representants del professorat. La mesa estarà formada de les 12.30h a les 13h. a la sala de mestres.
4 de desembre: constitució del nou consell escolar.
Animem a tots els pares/mares a participar en el procés electoral. Cal recordar que s’ha d’elegir, mitjançant eleccions, un representant del sector pares i mares. En el supòsit que no es presenti cap candidatura, tots els pares i mares del cens passen a ser elegibles. Esperem la presentació de candidatures i la participació de tots/es en les eleccions.

Per a més informació, us deixem aquest enllaç del Departament d’Educació: https://educacio.gencat.cat/ca/arees-actuacio/centres-serveis-educatius/centres/consells-escolars-centres/index.html

#PARTICIPA!