SETMANA VERDA 2016

setmana verde

Escalfant motors. No contaminants, però..!

La setmana vinent engeguem la SETMANA VERDA de l’escola Maria Fernández de Lara. Hi participarem tots i totes, i ens posarem a treballar de valent per tal d’anar integrant en el nostre dia a dia, i de manera  natural, el reciclatge selectiu,  i els bons hàbits d’alimentació. Som esola…verda!

descarga

I aquest és el programa d’activitats:

DILLUNS 15: apenem la cançó de la setmana verda,”Necesito una flor”.  Veurem vídeos i animacions que ens ajudin a reflexionar sobre la importància del reciclatge selectiu.

DIMARTS 16: dia sense residus al pati. Fruita i esmorzars saludables. Ús preferent de carmanyoles i embolcalls ecològics. 

DIMECRES 17: Concurs: Quina classe  recicla més bé perquè ha aconseguit de fer la bola de paper d’alumini més petita? Premi simbòlic pel grup guanyador.

DIJOUS 18: El dia de l’esmorzar de fruita de temporada. Estadística: quin grup ha aconseguit que més nens i nenes de la classe han portat només fruita per l’esmorzar del pati?  Premi simbòlic pel grup guanyador.

DIVENDRES 19: Cloenda. En el pati, tots i totes, petits i grans,  cantare la cançó de la setmana verda. Entega de premis.

descarga (1)

Els nois i noies de 6è pels

HÀBITS SALUDABLES:

IMG-20160211-WA0001

descarga (1)

20160212_084058

La cançó de la SETMANA VERDA:

ii

descarga (1)

20160212_083959

UN CONTE ANIMAT PELS MÉS JOVES:

EL PLANETA RECICLAT I ELS MONSTRES NYAM-NYAM

descarga (1)

1a jornada de la SETMANA VERDA:

Veiem vídeos. Expliquem experiències. Recordem els colors dels contenidors de recollida de deixalles i  repassem quins són  i quins no els residus  que recullen aquests  contenidors. Parlem de la importància de la recollida selectiva de brossa i de la manera que la fem, a casa i a l’escola. Proposem maneres pràctiques de reciclar i de reutilitzar el paper, el vidre i el plàstics. Volem una societat ecològicament SOSTENIBLE! (en la imatge, 3r)

AAA

Hem cantat la  cançó de la setmana. En castellà. I, també,  l’estem aprenent en anglès (2n):

IMG-20160215-WA0001

Escrivim, en anglès, que ens agrada reciclar (5è):

20160215_204621

I 2n també reflexiona i dibuixa sobre el  reciclatge selectiu:

AA1

AA2

descarga (1)

2a jornada de la SETMANA VERDA:

Hem volgut fer un esmorzar ben saludable, alhora que tractàvem de reduir residus tot fent servir embolcalls reutilitzables. I ha funcionat! (en la fotografia, alumnes de 4rt the primària ens mostren els seus àpats d’avui a l’hora d’esbarjo) fruit1

Ens encanta la fruita. I les verdures!

fruit2.jpg

Menja fruita: el karaoke saludable!
https://www.youtube.com/watch?v=S8fSFpos0ZI

descarga (1)

3a jornada de la SETMANA VERDA:

Ens hem proposat de reduir,  com més millor, i d’ara en endavant,  el contaminantíssim  paper d’alumini com a embolcall dels nostres esmorzars, per  anar substituint-lo progressivament  per de embolcalls més ecològics, com ara les reutilitzables i pràctiques carmanyoles. Hem fet una simpàtica competició entre classes i, cal a dir que, avui, d’alumini, ben poquet! Quines boles més petites! 

20160217_164424

Ep! Que això acaba aquí: ha de continuar demà també. I ‘altre. I l’altre. I l’altre…

Veieu com de net ha quedat el pati avui? 

Esplèndid!

El volem sempre  (SEMPRE!) així!

descarga (1)

4a jornada de la SETMANA VERDA:

I avui esmorzem només fruita: pomes, maduixes, plàtans, mandarines, pastanagues, kiwis…un FESTIVAL de salut embolicat en carmanyoles ecològiques (3B)!

I firmem un “document verd” assumint el nostre  compromís d’ACTITUD VERDA (per sempre més):

5a jornada de la SETMANA VERDA:

Cloenda, resum de la setmana, entrega de medalla i diplomes i invitació a gaudir d’una vida verda i sostenible. Cançó de la setmana agafats de la mà. Comiat fins la pròxima edició.

Som escola verda!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>