Què són les Comunitats d’Aprenentatge?

Les Comunitats d’Aprenentatge són un projecte de transformació social i cultural basat en l’aplicació d’aquelles actuacions educatives d’èxit (AEE) de les quals s’ha demostrat científicament que milloren el rendiment educatiu i la convivència. Les CdA impliquen totes les persones que, de forma directa o indirecta, influeixen en l’aprenentatge i el desenvolupament dels estudiants, incloent-hi mestres, professors, familiars, membres d’associacions i organitzacions veïnals i locals i persones voluntàries.

La transformació està orientada cap a un somni d’escola en el qual tota la comunitat educativa i l’entorn participen de manera igualitària, per convertir les dificultats en possibilitats i millorar les expectatives d’èxit educatiu de tots els alumnes. Partint dels somnis de tota la comunitat educativa, a través del diàleg i basant-se en les evidències científiques, aquest projecte està aconseguint un doble objectiu: superar el fracàs escolar i enfortir la convivència.

Com s’assoleixen aquests objectius?

El mitjà que tenen les comunitats d’aprenentatge per aconseguir els objectius proposats és l’aplicació de les actuacions educatives d’èxit. Les actuacions educatives d’èxit (AEE) es defineixen com aquelles pràctiques educatives que la comunitat científica internacional ha demostrat que contribueixen a millorar l’aprenentatge de l’alumnat i la convivència al centre educatiu. Són actuacions universals i transferibles a tot tipus de contextos i que ofereixen èxit, igualtat i eficàcia. La seva implementació exigeix rigor, constància i compromís.

Resum del document del a Xarxa de Comunitats d’aprenentatge publicat al març 2019. Si voleu llegir-ne més els següents links trobareu la versió completa.

En quin punt es troba l’escola Casablanca?

Durant el mes de maig us convocarem a diferent trobades per parlar-vos d’alguna de les actuacions d’èxit que duem a terme a l’escola. Us demanarem que vingueu a votar a finals del mes de maig, segons els resultats celebrarem la festa de transformació a finals de juny.

El calendari de votacions serà el següent:

Del 27-5-19 al 31-5-19:

Mati 8.30-9.00
Migdia 12.20-13.10
Tarda 16.20-16.50
Divendres 31-5-19 15.00-16.30

Vídeo

De les pràctiques d’èxit esmentades anteriorment, al centre estem aplicant algunes d’elles i qui millor que els protagonistes per explicar-vos quines són i com funcionen.

Moltes gràcies als participants en el vídeo, esperem que us agradi. Continuem endavant per la nostra comunitat!
Portada web